Jag har suttit och försökt pussla ihop den förbannade telefonlistan. Det var ett jävla sjå och jag är långt ifrån färdig eftersom det är fruktansvärt mycket samtal. Hur fan såg deras telefonräkningar ut egentligen? Det var ju inte direkt gratis att ringa på den tiden.
Här är i alla fall samtalen från morddagen:
https://docs.google.com/spreadsheets...dV0tXwXHg-9qpQ
Jag har också börjat slå ihop samtalstiden under perioden feb-april som står längst ner. Det är jag däremot inte klar med, men det är en ganska bra fingervisning.
I domarna står det också att samtalen mellan Nils och Bertil ska ha varit 3,34 timmar men jag får det till 4,51 timmar.
Var också beredda på att jag kan ha missat något, räknat dubbelt eller liknande. Det är en jävla massa räknande, men såvitt jag kan se är en del frågetecken utredda.
Nu minns jag inte exakt vad diskussionen kom fram till, men samtalet 21.21 finns inte utan det är 22.21 det ägde rum. Tror fortfarande det kan vara en felskrivning från domstolen, men det skulle funnits fler samtal från fadern den dagen och några såna hittar jag inte. Däremot ett samtal tidigt dagen efter, eller har jag missat det?
Det konstigaste av allt är samtalen mellan 18-20. Det okända numret hittar jag inte någon annanstans i listorna och det enda rimliga hade ju varit att kolla upp det numret eftersom det ändå är vid en ganska kritisk tidpunkt. Det är flera överlappningar som är jävligt konstiga och det hade ju suttit på sin plats om RÅ hade orkat bringa klarhet i det för detta blev jag inte mycket klokare på.
Att man inte heller har kollat upp var fler samtal kopplades upp är ett jävla mysterium.