2010-01-06, 05:47
Medlem
Det här är ett mer långsiktigt förslag. Det diskuteras mycket om Iphones, Ipods, Itunes osv., men det finns bara några få trådar som är sammanslagna. Ämnet kommer växa eftersom det bara blir fler och fler som köper iphone, men det kanske inte är riktigt aktuellt än, vill bara få det sagt. Det finns en stor sammanslagen tråd för iphone, dock hittar man inget eftersom den är på 14000+ inlägg:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=427163

Iphone 3gs tråden ligger på 4000+ men är relativt ny.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=969392

Såg att det finns en hel del trådar som berör kategorin:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=site%3Aflashback.info+ipod&meta=&aq =f&oq=

Det hade suttit fint med en finare indelning som:
Jailbreak
Modifieringar
Apps
Bakgrundsbilder
Support
itunes
ipod nano
ipod shuffle
Ipod touch

A, ni förstår. Bara en liten notis, så kan ni diskutera saken vidare.
Citera
2010-01-06, 06:43
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Vill du ha en apple-del i mobilforumet?
Citera
2010-01-06, 07:20
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Instämmer med TS att nuvarande (o)ordning gör trådarna helt meningslösa.
Det borde inte vara särskilt svårt att göra några huvudavdelningar och ha ett antal klistrade trådar med FAQ:er med länkar till t.ex. "såhär jailbreakar du en Ipod Touch 2g" etc osv.
Citera
2010-01-06, 07:35
Medlem
Forumet hade helt klart tjänat på flera olika iPhone-trådar.
Systemet är helt klart okej när det handlar om måttligt diskuterade modeller typ Sony Ericsson c901 eller vad som helst men uppenbarligen kräver iPhone så mycket snack så att tråden blir helt ohanterlig. Samma frågor upprepas om och om igen.

Det första som måste göras (tycker jag) är en separering av allt som handlar om jailbreak.
Nästa steg skulle kunna vara en avdelning som handlar om hur man handlar mobil bäst/billigast ihop med abonnemang. Den frågan dyker upp minst en gång per sida för iPhone men är såklart precis lika aktuell när det handlar om alla andra mobiler som folk köper ihop med abonnemang.
Citera
2010-01-06, 08:19
Bannlyst
håller helt med om att man skulle göra en rejäl omstrukturering av denna del
kanske tom lyfta ut mac frågorna med och lägga dessa i en och samma del

det stora problemet som det är ny är de klistrade trådarnas längd vilket leder till en massa nya trådar som stängs eller kastas.

ej en separat forums del för alla appleprodukter vore nog det bästa.
Citera
2010-10-15, 13:04
Medlem
Ksprs avatar
Jag tycker det borde vara ett iPhone, iPad, iPod forum.

Som nu ligger t.ex.

iPad tråden i Datoranvändning - Mac OS
iPod touch tråden i Hemelektronik, ljud och bild
iPod/iTunes tråden i Hemelektronik, ljud och bild
Stora iPhone 3gs/iPhone 3g/iPhone 4 tråden ligger i Mobiltelefoner
iPhone 4 från telia/tele2/tre ligger i Mobiltelefoner - köpråd
Hur tänker folk som INTE skaffar iPhone? ligger i Mobiltelefoner
Tråden om iPhone apps. ligger i Mobiltelefoner
Den stora tråden om iOS 4 ligger i Mobiltelefoner

I många av dessa trådar diskuteras samma saker så därför anser jag att det skulle vara lättare att hitta den information man söker om alla Apple/iPod, iPhone, iPad relaterade trådar låg på samma ställe. Det skulle förmodligen minska risken att trådar skapas om ämnen där det redan finns trådar.

Sedan finns det massor med små trådar som ligger utspridda över Flashback som handlar om iPhone/iPod/iPad m.m.

Mitt förslag är att det antingen skapas en iPhone, iPad, iPod del eller så skapas det en Apple del med underforum där Datoranvändning - Mac OS, iPhone, iPad, iPad samt möjligtvis Apple - övrigt där trådar om Apple som företag m.m. kan avhandlas t.ex. Apple har gått om Microsoft, bra eller anus? som nu ligger i Datoranvändning - Mac OS

Anledningen till att jag tycker Apple trådar borde ha en egen forum del är för att det finns så många olika produkter som diskuteras flitigt över hela Flashback.

Vad tycks?
Citera
2010-10-15, 19:41
Medlem
xdrs avatar
ett Iforum skulle verkligen behövas.
Citera
2010-10-15, 22:55
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Min spontana åsikt, som jag vet kommer att väcka känslor, är att det borde ligga under Dator användning Mac OS.

Eller rättare sagt så skulle jag vilja se följande:

Ett Apple forum under Data och Teknik med följande underforum:

Mac OS

iPhone, iPad och iPod-Touch

IPod Nano, Shuffle

Speciellt då OSX och övriga i-produkter går väldigt mycket hand i hand. Och för dem som inte använder sig av OSX så är nog ett Apple fora att rekommendera.
Citera
2010-10-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Min spontana åsikt, som jag vet kommer att väcka känslor, är att det borde ligga under Dator användning Mac OS.

Mac OS

IPod Nano, Shuffle

Speciellt då OSX och övriga i-produkter går väldigt mycket hand i hand. Och för dem som inte använder sig av OSX så är nog ett Apple fora att rekommendera.

Plus ett på den. Ett exempel är iPadtråden som just nu ligger i Mac OS delen fast den egentligen inte alls har där att göra, men det finns ju ingen annan lämplig del. Just iPhonedelarna tycker jag kan få vara kvar i mobilforumet då det är där de hör hemma bäst.
Citera
2010-10-25, 20:48
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Mac OS

IPod Nano, Shuffle

Jag håller med. T ex iPhone är så sjukt stort nu att det skulle lämpa sig med ett helt underforum vigt åt bara den telefonen. Såna "Almänna trådar om xxx" som ofta görs här på FB tjänar ett visst syfte för att minska mängden trådar som egentligen handlar om samma sak, men ang. mobiler finns det så vitt skilda områden som frågorna kan handla om, från köptips till jailbreaking, till apptips och gud vet vad, att det blir stört omöjligt att hitta svaren på sina frågor. Skulle göra mycket om man kunde dela upp det i mindre trådar som är mer inriktade på specifika ämnen istället.
Citera
2010-10-25, 21:33
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag håller med. T ex iPhone är så sjukt stort nu att det skulle lämpa sig med ett helt underforum vigt åt bara den telefonen. Såna "Almänna trådar om xxx" som ofta görs här på FB tjänar ett visst syfte för att minska mängden trådar som egentligen handlar om samma sak, men ang. mobiler finns det så vitt skilda områden som frågorna kan handla om, från köptips till jailbreaking, till apptips och gud vet vad, att det blir stört omöjligt att hitta svaren på sina frågor. Skulle göra mycket om man kunde dela upp det i mindre trådar som är mer inriktade på specifika ämnen istället.

Jag som nu hänger i trådarna om iPod Touch, iPhone 3GS osv har märkt att det i princip är tre saker som diskuteras.
1. Hur jailbreakar jag min X på firmware Y?
2. Var kan jag få tag på Z, (HELST GRATIS!!)
3. Vad kostar en X på denna butik?

Visst skulle det vara roligt med ett forum för iPod Touch, iPad och iPhone. Jag skulle gärna se ett sånt forum. Jag ser bara inte underlag för det.
Citera
2010-10-25, 21:37
Medlem
LFEs avatar
Fixa ett allmänt macintosh forum och i det ett "iX" forum för alla ipads, ipods, iphones etc.Tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in