• 1
  • 2
2010-01-06, 00:50
Medlem
Haren8s avatar
Som rubriken lyder, vilken del av Stockholm är värst, Söderort eller Västerort?

Med värst menar jag Värdetransportrån, Misshandelfall, Problem som hotar samhället m.m.
Senast redigerad av Haren8 2010-01-06 kl. 01:00.
Citera
2010-01-06, 00:52
Medlem
SpaCCs avatar
Att folk inte klarar av att lägga fram sin fråga mer utförligt?
Vad menar du egentligen med värst? (förstår att det har med invandrare och göra)
Är det där det är flest invandrare eller där det är flest brott där invandrare är inblandade?
Citera
2010-01-06, 01:26
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaCC
Att folk inte klarar av att lägga fram sin fråga mer utförligt?
Vad menar du egentligen med värst? (förstår att det har med invandrare och göra)
Är det där det är flest invandrare eller där det är flest brott där invandrare är inblandade?

Antar där det bor mest kriminellt belastade invandrare. Människor som är benägna att begå brott. Där misshandel är ett stenkast ifrån.
Citera
2010-01-06, 01:31
Medlem
Haren8s avatar
Det jag menar med värsta området är där polisen har mest att göra, City räknas bort!
Citera
2010-01-06, 02:57
Medlem
Quid pro quos avatar
Tveksamt om någon enskild har underlag att svara på din fråga eftersom kunskapen i ämnet av naturliga skäl ofta är begränsad till några få områden.

BRÅ borde väl ha tillgång till statistik där anmälda brott är fördelade områdesvis men frågan är om den är offentlig.
Citera
2010-01-06, 11:02
Medlem
Zog Ruless avatar
Hagsätra har en hög andel whitetrash/socfall, skulle inte vilja bo där. Mycket fylla och misshandel.

Sedan är det nog norrort som är dålig, exempelvis Rinekby/Tensta.

Allt är självklart upp till var och en, det finns nog många som tycker att dessa områden är bra eftersom de har växt upp i dem.
Citera
2010-01-06, 11:41
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Mixade områden mest bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Det jag menar med värsta området är där polisen har mest att göra, City räknas bort!

Du får ta bort grov kriminalitet i din fråga för den är mobil och koncentrerar sig till objekt som ger möjligheter att tjäna stora pengar.
Snarare är det bus och småkriminalitet som är lokala företeelser men busarna söker sig ut längs busslinjerna till socialt stabila områden för att ställa till med bråk. Det har de gjort så i 20 år. Därför sprids buslivet ut till andra områden än där förövarna bor.

Etniskt homogena områden är lugnast gäller även invandrartäta områden typ Rinkeby där det mest förekommer kulturrelaterad brottslighet. Man kackar inte i eget bo särskilt inte där den sociala kontrollen är stenhård.
Citera
2010-01-06, 12:20
Medlem
Pyramids avatar
Hjulsta/Akalla/Tensta/Rinkeby är nog bland de värre områdena, ut mot Alby ser det inte kul ut heller. Så längst ut på blåa respektive röda skulle jag säga.
Har rört mig i alla dessa områden och på båda dessa så känns det som man kommit utomlands, tyvärr.
EDIT: Om du menar "LINJE" som i tunnelbanelinje alltså.
Citera
2010-01-06, 14:20
Moderator
Jeckes avatar
Nog mer ett ämne för krimforat än I&I.

I&I -> Krim

/mod
Citera
2010-01-06, 16:26
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Hjulsta/Akalla/Tensta/Rinkeby är nog bland de värre områdena, ut mot Alby ser det inte kul ut heller. Så längst ut på blåa respektive röda skulle jag säga.
Har rört mig i alla dessa områden och på båda dessa så känns det som man kommit utomlands, tyvärr.
EDIT: Om du menar "LINJE" som i tunnelbanelinje alltså.

Varför väljer svenskar att flytta ut från sånna områden? Det var ju ändå svenskar som var majoritet i sådana områden innan blattar kom ditt?
Citera
2010-01-06, 16:29
Medlem
Brommaplan är ett tillhåll för riktiga bovar & banditer, Nockebybanan är ju för böveln ett färdmedel genom ekobrottslingarnas kvarter.
Citera
2010-01-06, 16:30
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Blåa linjen är värst om vi tänker oss tunnelbanan nu. Sen är den röda linjen inte så kul heller efter man passerat Mälarhöjden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in