• 2
  • 3
2010-01-10, 19:19
Medlem
kalleman00s avatar
Det går ju alltid att skylla på att du har sålt bilen eller nåt. Men som så många andra har sagt här: 25000 är inte mycket pengar. Det hade varit en annan sak om det var 250 papp som skulle in.
Citera
2010-01-10, 23:40
varför krångla gå till automaten tryck sätt in.
mata in kontonumret sedan är allting klart svårare än så är det inte.

dock ryms det max 100 stycken har jag för mig i alla fall hos seb
Citera
2010-01-10, 23:43
Medlem
TheDons avatar
Det handlar lite om hur bra kund man är på banken med kanske och hur ens tidigare transaktioner och insättningshistorik ser ut. Jag satte in 67 000kr precis innan jul i lite olika valutor och de frågade vad det var för pengar och jag sa att jag fått tillbaka pengar för en skuld och allt var frid och fröjd. Hade räknat med mycket mera bråk.

När jag sålde min bil (350 000kr) så var det en jäkla massa papper som skulle skrivas på.
Citera
2010-01-10, 23:45
Bannlyst
man kan väl sätta in pengar via (insättnings) automaten som man har i banken. Har aldrig satt in mer än 6000 kr , men 25' borde inte vara några problem
Citera
2010-01-11, 07:17
Moderator
v50s avatar
Nordea har som policy att fråga vart pengarna kommer ifrån om man sätter in 10 k eller mer men om du sätter in 5k med några veckors mellanrum borde det inte vara några problem. Frågar de vart pengarna kommer ifrån kan du säga att du har rensat garderober och förråd och sålt prylar på någon loppmarknad eller blocket.

Tror det är ett nytt EU-direktiv som gör att de måste fråga om var pengarna kommer ifrån för att på så sätt minska risken för att folk sätter in pengar de tjänat in på olagligt sätt.
Citera
2010-01-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
varför krångla gå till automaten tryck sätt in.
mata in kontonumret sedan är allting klart svårare än så är det inte.

dock ryms det max 100 stycken har jag för mig i alla fall hos seb

Problemet att på SEB måste du stoppa in ditt kort och slå koden, är det då svarta pengar och det blir en utredning så kan de bevisa att man satt in dem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in