Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Haha, jadu noet, du har faktiskt lyckats fruktansvärt bra ändå, låter som en låt från radio med det lite modernare dancestuket. Hade inte reagerat om den kom på gymmet i högtalarna, hade tänkt det förmodligen är en ny låt bara. Jag gillar ljuden och melodin och så, dock hade jag nog velat ha lite mer flyt i sången och att den var mer "rolig" eller vad man ska säga. Inte att det du sjunger är fel men att du sjunger det på ett annat sätt och inte så "krystat".
Eller så är det bara perfekt för den "typen" av folk som gillar det smöriga, jag hade velat ha en tuffare sång eller så. Inte utan autontunen direkt men bara annorlunda, melodin är somsagt väldigt catchig.
Du gjorde den i Logic va? Och isåfall vilka instrument körde du med, alltid kul att höra hur du fick till dina ljud?
Vi funderade på att ta ner sången en oktav för att ge den ett bättre flow, inte så skrikig, lite sensuellt. Men sedan kom vi på att på Ibiza skönsjunger man inte refrängen på låtar - där ska det vrålas falskt som fan. Gemene man som varit på annat än pizzahak vet vad som menas.
Jo, den är gjord i Logic ... Express faktiskt, så utbudet av synthar är mycket mindre och vi tog vad som fanns till hands. (Måste verkligen skaffa Logic Studio...)
T.ex. förinställningen "Glowstick", den riktigt riviga mördarsynthen, är grym som fan. Som kommer efter första refrängen.
En del ljud är färdiga ljud som det skruvats lite på i cut-offen eller liknande. Några har blivit lite mer modifierade, men det är rätt basic grejer.
Ultrabeat, ES2 och allt vad de där vanliga syntharna heter.