2010-01-05, 23:00
Medlem
Jag vet att micken funkar, jag gick in i volymkontrollen och tryckte p krysset i rutan s att jag kan hra mig sjlv. Men nr jag kryssar i den och ska prata med andra lr spela in ngot hr ingen annan mig. Vad r fel? Ngon som har ngon ide?
Citera
2010-01-05, 23:09
Medlem
Hawxs avatar
I vad ska ngon hra dig ?
Citera
2010-01-05, 23:12
Medlem
Withereds avatar
Lter ju som mjukvarukrngel. Specifera dig.
Citera
2010-01-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
I vad ska ngon hra dig ?

Jag har planerat att prata i skype men saken r den att jag kan inte spela in, prata med andra lr gra ngra ljud i micken, lr lite kan jag vll fr att om jag som sagt gr in i volymkontrollen och tar bort krysset i rutan vid micken dr s kan jag hra mig sjlv. :/
Citera
2010-01-06, 00:01
Medlem
Kights avatar
Du fr g in i sound options record och in i mic options. stng av allt som anvnder ljudet / miccen eller dra ut den sen fixar du med instllningarna, dom har en tendence att resetta sig sjlva hela tiden om man anvnder/har det inkopplat, medans man byter.
Citera
2010-01-06, 01:28
Bannlyst
Kolla instllningarna p ljudkortet, det ligger nstan alltid dr
Citera
2010-01-07, 21:37
Medlem
frstog inte riktigt hur jag skulle g tillvga...

Jag gick in i egenskaper ljud och ljudenheter och tryckte p testa maskinvaran. Micken ger d fullt utslag ven nr jag har kopplat ut den, den visar lika fr ljudet ut i hgtalarna ven nr dom r helt tysta. Nr micken visar fullt snker windows ocks automatiskt ljudet fr micken till botten i ljudinstllningarna.
Citera
2010-01-07, 21:55
Medlem
Kights avatar
Gr s hr, g in i kontrollpanelen > ljud.
Det som antagligen r fel r under uppspelning inte under inspelning.
G in p dina hgtalare och under fliken "niver" och mutar alla utom line-in och playback controle.

jag har engelskt operativ system s har lite svrt att verstta rtt ibland.
Citera
2010-01-07, 22:12
Medlem
har testat att muta allt fr att kolla men visar nd fullt utslag i maskinvarutestet....

ngot r det som gr att ljudet visas som fullt ven nr allt ska vara tyst..
Citera
2010-01-07, 22:28
Medlem
Kights avatar
Och du har inte "Listen to this device" ikryssat nonstans i "record" optionsen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in