2010-01-05, 23:00
Medlem
Jag vet att micken funkar, jag gick in i volymkontrollen och tryckte på krysset i rutan så att jag kan höra mig själv. Men när jag kryssar i den och ska prata med andra lr spela in något hör ingen annan mig. Vad är fel? Någon som har någon idée?
Citera
2010-01-05, 23:09
Medlem
Hawxs avatar
I vad ska någon höra dig ?
Citera
2010-01-05, 23:12
Medlem
Withereds avatar
Låter ju som mjukvarukrångel. Specifera dig.
Citera
2010-01-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
I vad ska någon höra dig ?

Jag har planerat att prata i skype men saken är den att jag kan inte spela in, prata med andra lr göra några ljud i micken, lr lite kan jag väll för att om jag som sagt går in i volymkontrollen och tar bort krysset i rutan vid micken där så kan jag höra mig själv. :/
Citera
2010-01-06, 00:01
Medlem
Kights avatar
Du får gå in i sound options record och in i mic options. stäng av allt som använder ljudet / miccen eller dra ut den sen fixar du med inställningarna, dom har en tendence att resetta sig själva hela tiden om man använder/har det inkopplat, medans man byter.
Citera
2010-01-06, 01:28
Bannlyst
Kolla inställningarna på ljudkortet, det ligger nästan alltid där
Citera
2010-01-07, 21:37
Medlem
förstog inte riktigt hur jag skulle gå tillväga...

Jag gick in i egenskaper ljud och ljudenheter och tryckte på testa maskinvaran. Micken ger då fullt utslag även när jag har kopplat ut den, den visar lika för ljudet ut i högtalarna även när dom är helt tysta. När micken visar fullt sänker windows också automatiskt ljudet för micken till botten i ljudinställningarna.
Citera
2010-01-07, 21:55
Medlem
Kights avatar
Gör så här, gå in i kontrollpanelen > ljud.
Det som antagligen är fel är under uppspelning inte under inspelning.
Gå in på dina högtalare och under fliken "nivåer" och mutar alla utom line-in och playback controle.

jag har engelskt operativ system så har lite svårt att översätta rätt ibland.
Citera
2010-01-07, 22:12
Medlem
har testat att muta allt för att kolla men visar ändå fullt utslag i maskinvarutestet....

något är det som gör att ljudet visas som fullt även när allt ska vara tyst..
Citera
2010-01-07, 22:28
Medlem
Kights avatar
Och du har inte "Listen to this device" ikryssat nåonstans i "record" optionsen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in