Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Okej, jag drar slutsatsen att du kan prata detta "utländska" språk och att 30 "kroner" av denna främmande valuta är ett mindre belopp omräknat i svensk valuta? Du har ju tydligen andvänt ditt bankkonto genom att logga in och de har kanske en årsavgift eller dylikt för att ha detta utländska konto!
Så imorgon lite beroende på tidsskillnader som jag hört att det finns i världen så tar du telefonen och ringer och presenterar dig som "MR Svensson from Sweden" och därefter så förklarar du ditt ärende och då kommer ni på en lösning som gör att ditt konto i detta andra land avslutas korrekt och att eventuell skuld blir betald så att vi stolta svenskar inte får ett dåligt rykte utomlands!
Om du inte har några eventuella planer på att åka ditt igen så kan du ju helt enkelt skita i allt och se glad ut men risken finns ju alltid nu med eu och olika sammarbeten länder imellan att detta lilla problem hoppar upp om 10 år och biter dig i arslett! och då kanske de tar en stor bit istället för denna lilla smula vi pratar om idag!
Så helt enkelt så tycker jag att du ska göra rätt för dig och det är lättast gjort genom ett telefonsamtal eller om du väljer att skicka ett mejl först för att förklara dig där så är väl det okej som första steg!
Det står klart och tydligt att Irland var landet i fråga. Självklart pratar jag engelska, och valutan där är euro som jag även då nämnde - alltså handlar det om ca 300 SEK. Jag är inte socialt kompetent utan undrar om någon med liknande erfarenhet kan ge ett gott råd i detta ärende.