Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Lågbudget-inlägg in absurdum, såvida det inte var ironiskt menat!....
Jaså? Du kan ju titta på dessa "intelligenta" citat från några svenska "nationalister".
Citat:
Sverige, en gång hjältarnas land [...] Svensk nationalism står alltså för Europa, och dess främsta uppgift måste vara att störta Idiot-Sverige och välkomna ett utländskt inblandade i inrikespolitiken
http://www.motstand.org/idiotsverige.html
Eller varför inte titta vilka "hjältar" de har (Rudolf Hess, Esaias Tegner, Per Engdahl)
http://www.motstand.org/hjaltar.html
Eller från Nationaldum...förlåt, Nationaldemokraterna:
Citat:
Varje nation har sin unika kultur som håller samman folket.
Jag antar att den "svenska" kulturen är jojk och bankande på trolltrummor då...
Citat:
Begränsa offentlig exponering av nedbrytande eller degenererande inslag såsom glorifieringen av perversioner, sjuk konst och framhävandet av amerikansk ghettokultur.
"Degenererande inslag", "perversioner", "sjuk konst"...bokbål nästa?
Citat:
Det skall vara straffbart att kränka yttrandefriheten och samhället måste reagera när så sker [...] Böcker, Internet och andra medier skall ej censureras på grundval av enbart politiskt innehåll.
Oj då, här ska det plötsligt inte finnas någon censur, jag undrar då hur man skall "begränsa" den "offentliga exponeringen" av "degenererande inslag"
Citat:
Sunda familjeideal skall prioriteras i det offentliga. Perverterade familjeformer skall inte få samhällets erkännande som godtagbara alternativ till naturliga familjer.
Jag anser inte att "perverterade" partier skall få samhällets erkännande som godtagbara alternativ.
Citat:
Byggarkitekturen och den offentliga konsten skall ha som mål att försköna samhället och skapa harmoni och välbehag hos den enskilde medborgaren. Vackert och skönt är vad majoriteten av svenskarna uppfattar som vackert och skönt. På samma sätt som konstnären har frihet att ställa ut sina verk på ett galleri skall medborgaren ha rätten att slippa osund konst i sin vardag.
Jag vill gärna slippa "osunda" politiska värderingar i min vardag.
Citat:
Sjuk och degenererad konst påverkar oss negativt och skall därför undvikas på offentliga platser. Konsten skall om så är möjligt appellera till vårt folks kultur, vår historia, våra hjältar och våra erfarenheter.
Våra "hjältar"? Vilka då?
Citat:
Allmän värnplikt fostrar unga män och höjer försvarsviljan och gemenskapen inom alla samhällsskikt.
Årets asgarv! Jo, att göra lumpen gör
verkligen "unga män" försvarsvilliga...
...och så fortsätter det.
Citat:
Visst var det mycket korkat av Jarl att ordbajsa privata skräp floskler på detta viset men det visar återigen med all önskvärd tydlighet var på den politiska skalan Journalisterna har sin hemvist!
Att Sveriges medier till övervägane majoritet är vänstervriden hållar jag dock med om, och det är ett problem.