2010-01-05, 18:56
Medlem
Hej!

Har ett problem med min dator, den vägrar att starta utan laggar fast vid windows laddningenn.

Datorn är nyformaterad sen 2 dagar tillbaka, pga. att ett virus hade kn***at den så hårt att den var oanvändbar. Skivan ja använde har jag använt 2 gr förut utan problem, skivan är hembränd.

Datorn fungerar perfekt igårkväll, ja stängde av den som jag alltid gör och skulle starta den imorse, rullar den på fint tills den kommer till Windows laddningsrutan, där hakar den fast & vägrar röra på sig.

Jag kan starta datorn i felsäkert läge, men inte med nätverk.
Jag kan INTE göra systemåterställning, den fastnar precis på samma ställe igen.

Vad ska jag göra? Har inte lust att formatera den igen, OM nu inte det är det ända alternativet.
Citera
2010-01-06, 01:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Windows 98, NT4, W2K, XP, VISTA eller W7? På vad för slags burk med vilken hårdvara?
Citera
2010-01-06, 16:00
Medlem
Det är Windows xp media edition,
har inte spec i huvet, men det är geforce8800gt, intel quad 2,3ghz något processor. Datorn är 2 år gammal, köptes för 12k ny.
Citera
2010-01-06, 23:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Det KAN ju vara fel på hårdvaran.

Boota från en MEMTEST86+ CD och testa minnet.
Boota från en Ubuntu Live-CD och kör System->Administration->System Testing

Får du OK från båda ovanstående, starta upp Windows i felsäkert läge mha F8 och kör SFC /SCANNOW för att verifiera integriteten på din systemfiler. Tanka över ANTIMALWARE från en USB-sticka och kör en scan i felsäkert läge.

Laga nätverket enligt http://support.microsoft.com/kb/299357

Kör PRIME95 i felsäkert läge för att testa cpu/moderkort/minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in