2010-01-05, 16:09
Medlem
tSVCs avatar
Jag har en dator ifrån arbetet som vi enligt avtal egentligen inte får mixtra med särskilt mycket.

Jag undrar hur lätt det är att spåra att jag har installerat ett annat OS på den partition jag får ha vad jag vill på.

Visst GÅR det att spåra men hur mycket av spåren försvinner när jag avinstallerar Jolicloud och eventuellt formaterar partitionen sen?

Kan jag känna mig säker att ingen IT-idiot upptäcker det? Dom är rätt lata för övrigt...
Citera
2010-01-05, 18:09
Medlem
sommarlovs avatar
De går knappast aktivt in för att leta efter spår.
Det är om du får problem, som de bannar dig för att du mixtrade...
Citera
2010-01-05, 18:23
Medlem
Om du återställer MBR så att windows kan boota normalt (antar att det är windows på den) och formatera partitionen med samma filsystem det var från början så borde ingen ana något.
Citera
2010-04-23, 09:39
Medlem
Fladdermans avatar
Vill du känna dig helt säker så kan du köra operativ systemet från en USB pinne. Just Jolicloud har appen USB creator. Du bootar bara från pinnen istället för din primära hårddisk. Jag var själv tvungen att använda mig av detta i en hel månad då jag var ute på resa och inte kunde partitionera hårddisken och inte heller hade tillgång till en svensk eller engelsk Windows version. Funkade grymt bra och det mest matnyttiga som Firefox odyl finns färdigt att använda.

Ett annat alternativ är om du bara vill köra av ditt företag "icke godkända" program är att du använder U3 på minnespinnen. Det finns färdiginstallerat på pinnarna man köper från Sandisk. Kanske det snyggaste alternativet då det finns massor av portabla freeware att installera och att windows utan problem och helt spårlöst accepterar dessa. http://sv.wikipedia.org/wiki/U3

Citera
2010-04-23, 10:53
Medlem
Draedons avatar
Jag som är IT-råtta kan säga, iaf från mitt perspektiv och min erfarenhet, att "vi" sällan aktivt letar efter t.ex. spår efter andra OS utan det är när det blir problem och man märker att användaren har lekt haxxor som det blir diskussion och åtgärder.
Citera
2010-04-24, 11:51
Medlem
Samma här , men om du faktist har den som första boot och leverar in den får du problem jag har sett sådana...
Citera
2010-04-24, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag som är IT-råtta kan säga, iaf från mitt perspektiv och min erfarenhet, att "vi" sällan aktivt letar efter t.ex. spår efter andra OS utan det är när det blir problem och man märker att användaren har lekt haxxor som det blir diskussion och åtgärder.

Vi är av samma skrot & korn, kan bara hålla med.

Jag skulle aldrig få för mig att leta efter sådana problem, detta skulle vara väldigt lågprioreterat iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in