• 1
  • 2
2010-01-05, 15:56
Medlem
Hej

Har varit arbetsls sedan jag slutade skolan i Juni... och jag har ingen inkomst. S jag tnkte anska om socialbidrag. Men det str att man inte fr ha ngra pengar p banken, och det har jag. Fast det r Frskringspengar som jag har ftt frn en trafikolycka. Menar dom d att jag mste frsrja mig med mina frskringspengar d om jag inte har ngon inkomst???? Kan ju inte lta rimligt,,,

Ngon som vet?
Citera
2010-01-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dillmeck
Hej

Har varit arbetsls sedan jag slutade skolan i Juni... och jag har ingen inkomst. S jag tnkte anska om socialbidrag. Men det str att man inte fr ha ngra pengar p banken, och det har jag. Fast det r Frskringspengar som jag har ftt frn en trafikolycka. Menar dom d att jag mste frsrja mig med mina frskringspengar d om jag inte har ngon inkomst???? Kan ju inte lta rimligt,,,

Ngon som vet?

Vad skulle frskringspengarna annars vara till fr?
Citera
2010-01-05, 15:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du tycker det lter bttre att jag och alla andra som betalar skatt ska st fr dina utgifter? Tnk om tnk rtt!
Citera
2010-01-05, 16:00
Medlem
b0gfettos avatar
Klart som fan att det r s, varfr r det inte rimligt att du ska anvnda dina egna pengar att frsrja dig sjlv?

Jsses.
Citera
2010-01-05, 16:03
Medlem
Om du har egna tillgngar s anvnder du de frst.
Lter det inte konstigt i dina ren att ngon som redan har pengar ska anska om att f bidrag?
Vad ska du gra av dina pengar d?
Citera
2010-01-05, 16:13
Medlem
Orsaken till att jag fick frskringspengar var att jag rkade ut fr en traumatisk trafikolycka, Och jag menar det r inte mina besparingar eller rvda pengar. Utan jag har ftt dom fr jag har 14 procents invaliditet. Igentligen s tycker jag att dom pengarna inte ska ha ngon som helst pverkan p om ja kan f socialbidrag eller inte. Har tnkt att anvnda dessa pengarna till att kpa bostad nr jag lngre fram har ett fast arbete- Men alla tnker ju olika. Ni mste vl sjlva rka ut fr ngonting fr att kunna stta sig in i situationen.
Citera
2010-01-05, 16:16
Medlem
Bukow123s avatar
Om du har eget kapital r det vl sjlvklart att du ska anvnda dig frst och frmst av det. Jag frstr inte hur du resonerar? 1+1 r vl 2? Socialbidrag r till fr den som har 0 p sitt konto och r i utsatt/kritisk ekonomisk situation.
Citera
2010-01-05, 16:16
Medlem
Citat:
Orsaken till att jag fick frskringspengar var att jag rkade ut fr en traumatisk trafikolycka, Och jag menar det r inte mina besparingar eller rvda pengar. Utan jag har ftt dom fr jag har 14 procents invaliditet. Igentligen s tycker jag att dom pengarna inte ska ha ngon som helst pverkan p om ja kan f socialbidrag eller inte. Har tnkt att anvnda dessa pengarna till att kpa bostad nr jag lngre fram har ett fast arbete- Men alla tnker ju olika. Ni mste vl sjlva rka ut fr ngonting fr att kunna stta sig in i situationen.

Jo men som sagt, har du tillgngar och du behver pengar NU s anvnder du dina egna, kvittar om du s har vunnit de p lotta eller stoppat i madrassen.
Sjlv sitter jag arbetsls men pungar inte ngon p pengar d jag sparat ihop min egna buffer.
S anvnd dina pengar. Och slsa inte p massa ondiga grejer. S ska du se att du snart fr ett jobb o kan frsrja dig den vgen.
Citera
2010-01-05, 16:24
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TMF-
Jo men som sagt, har du tillgngar och du behver pengar NU s anvnder du dina egna, kvittar om du s har vunnit de p lotta eller stoppat i madrassen.
Sjlv sitter jag arbetsls men pungar inte ngon p pengar d jag sparat ihop min egna buffer.
S anvnd dina pengar. Och slsa inte p massa ondiga grejer. S ska du se att du snart fr ett jobb o kan frsrja dig den vgen.

Bra dr.
Jag sitter med 200kr kvar p kontot efter att CSN berikade mitt konto med 3900kr i december (pluggar heltid). Jag har mat i frysen, en varm lgenhet och en skenande fantasi s jag klagar inte. Enda gngen jag skulle f fr mig att ska bidrag r om jag kommer i trngml med CSN och de stoppar min kommande termin och jag sitter p pottan nr hyran skall betalas. D och endast d.
Citera
2010-01-05, 16:25
Medlem
Robbs24s avatar
Citat:
Hej

Ngon som vet?
Socialbidrag r som mnga skrivit hr point of no return, nr du inte har tillgngar eller ger vrdefulla saker lngre, det r med andra ord vldigt svrt att f (som tur r). Om du inte kan arbeta p.g.a skada br du ju g via FK?
Citera
2010-01-05, 16:31
Bannlyst
Citat:
Hej

Ngon som vet?

90-talist?
Citera
2010-01-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbs24
Socialbidrag r som mnga skrivit hr point of no return, nr du inte har tillgngar eller ger vrdefulla saker lngre, det r med andra ord vldigt svrt att f (som tur r). Om du inte kan arbeta p.g.a skada br du ju g via FK?

Alla mnniskor kan rka ut fr en olycka. Och de var det jag gjorde. Har hamnat p efterklke med en del, fastn ja har kunnat g ut skolan med bra betyg. Har inte hunnit ta krkort pga av skadan, sen har jag varit hos sjukgymnaster,psykologer och allt mjligt. Allt tar sin tid. Och det jag menar skall jag d behva betala med " mina plster p sret pengar" bara fr att jag tidigare rkat ut fr en trafikolycka. Hade jag inte inte skadat mig s hade jag skerligen haft jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in