• 1
  • 2
2010-01-05, 10:42
Medlem
kommer nu att behöva bo utan tillgång till kök i någon månad. så jag behöver tips på extremt lätt"lagad" mat. det ska alltså inte kräva varken spis eller mikrovågsugn. jag kommer att ha tillgång till kylskåp, men vill helst inte behöva använda det för mycket.

så vad finns det mer än chips,kakor bröd och frukt? har lite idetorka.
Citera
2010-01-05, 10:44
Medlem
abdituss avatar
pasta/kycklingsallad.
gorbys
fil med flingor
julskinka
Citera
2010-01-05, 10:47
Medlem
vemomintedus avatar
tonfisk. eller makrill i tomatsås funkar ju ^^ annars kan du köpa massa smaskigt som typ chokladpudding, pajer och sånt!
Citera
2010-01-05, 10:54
Medlem
Månsans avatar
Sjyssta baguette med skinka, ost, tomat, keso, tonfisk, salami, brieost och sådana smaskiga pålägg.

Nyponsoppa och blåbärssoppa. Man kan langa ner müsli eller flingor om man vill ha det matigare.

Köttbullar funkar fint att äta kalla. Köttbullar är även kanon på macka, gärna med lite majonäs och tomat.

Med en vattenkokare (bara att ansluta till elurtag) kan du göra en mängd olika soppor och varma-koppenprodukter. Dessutom är en vattenkokare nödvändig för kaffe eller te. En sån måste du ha.
Citera
2010-01-05, 10:55
Medlem
vemomintedus avatar
Gör pannkakor! Kalla pannkakor är det bästa som finns!
Citera
2010-01-05, 10:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Gör pannkakor! Kalla pannkakor är det bästa som finns!
Var ska han göra pannkakorna?
Citera
2010-01-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abditus
pasta/kycklingsallad.
gorbys
fil med flingor
julskinka

både pasta och gorbys går ju bort eftersom att jag inte har mikro eller spis.

fil med flingor är bra dock men vill som sagt inte bli för beroende av kylskåp.

Citat:
tonfisk. eller makrill i tomatsås funkar ju ^^ annars kan du köpa massa smaskigt som typ chokladpudding, pajer och sånt!
ouch hatar tonfisk. men ja det verkar som att det nästan bara är väldigt onyttiga saker som går att äta bara sådär
Citera
2010-01-05, 10:57
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Var ska han göra pannkakorna?

Han gör dem innan visste att den korkade kommentaren skulle komma. Annars finns det färdiga att köpa i affären.
Citera
2010-01-05, 10:57
Medlem
varma koppen
Citera
2010-01-05, 10:59
Medlem
Citat:
Han gör dem innan visste att den korkade kommentaren skulle komma. Annars finns det färdiga att köpa i affären.

innan vad? menar du att jag ska steka 1.5 månadsförbrukningar av pannkakor innan jag flyttar?
Citera
2010-01-05, 10:59
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustoo
ouch hatar tonfisk. men ja det verkar som att det nästan bara är väldigt onyttiga saker som går att äta bara sådär

halvfabrikat är ju inte direkt nyttigt... Men annars får du väl satsa på mycket frukt, fruktsallad och sånt. Annars vanlig sallad. Med fetaost och sånt. Det går ju att göra skinksallad och sånt så blir det lite mer matigt. har du tillgång till frys och liknande kan du ju alltid göra en väldig massa kyckling i ugnen som du kan frysa och sedan ta upp vid behov (en dag innan). ät med sallad och någon sås gjord på turkiskyoghurt.
Citera
2010-01-05, 11:00
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustoo
innan vad? menar du att jag ska steka ungefär 1.5 månadsförbrukningar av pannkakor innan jag flyttar?

Även pannkakor går att frysa. och fortfarande det finns färdigt i affären om det inte går. och jag antog att du ville variera dig och inte äta samma sak ^^
Senast redigerad av vemomintedu 2010-01-05 kl. 11:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in