2010-01-05, 10:23
Medlem
Min mac låter lite konstigt. Det låter som en flärp eller nått som slår emot nånting i takt med fläktens hastighet! Jävligt jobbigt efter ett tag, att höra på ett konstant flärp-ljud. Hjälp någon?
Citera
2010-01-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluesCHOPS
Min mac låter lite konstigt. Det låter som en flärp eller nått som slår emot nånting i takt med fläktens hastighet! Jävligt jobbigt efter ett tag, att höra på ett konstant flärp-ljud. Hjälp någon?

Har du garantin kvar? Isåfall,knalla ner till affären o lämna in den.
Citera
2010-01-06, 03:40
Medlem
Står den stabilt och på ett plant underlag när den låter?
Citera
2010-01-06, 20:48
Medlem
melus avatar
Om du har garanti kvar så för direkt till din återförsäljare! Vänta inte, desto snabbare får du tillbaka den.

Själv gjorde jag det misstaget att jag beställde en fläkt från ebay istället för att ta det på garantin som jag trodde skulle ta längre. Nu fick jag reda på att jag istället tappat garantin eftersom man inte får ta bort/ersätta vissa delar i ens MacBook, dvs. t.ex. fläkten.
Citera
2010-01-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaxx
Står den stabilt och på ett plant underlag när den låter?

Hej, ja det gör den. På ett skrivbord utav trä! Börjar bli jävligt jobbigt detta ljud. Det är väl 1 års garanti hos apple? köpte den på apple store
Citera
2010-01-07, 01:57
Medlem
smurfehs avatar
Ja, 1 års garanti.

Besök din lokala AASP. www.apple.se/buy/locator
Citera
2010-01-08, 00:32
Medlem
Hade samma problem med min macbook. Tyvärr hade min garanti gått ut, men jag kunde beställa en ny fläkt som kostade cirka 150-200 kr och byta ut den själv. Så om det är så att din garanti har gått ut är det enkelt att fixa själv.
Citera
2010-01-08, 02:47
Medlem
Skönt att höra! Måste ju vara nånting med fläkten alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här