2010-01-04, 20:57
Medlem
Hallå

Jag skall åka lite skidor nästa vecka och tänkte köpa någon billigare kamera tills dess. Hade tänkt mig runt 1500 pix.
Finns det någon variant som är bättre på att ta bildserier eller är det 'samma skit' på alla märken? Gärna någon siba/onoff-modell då jag vill ha den innan fredag.

Finns det något att gå på eller är det bara att välja vilken som?
Citera
2010-01-04, 21:41
Medlem
vet inte om denna är så värst bra (ser inte så ut om man tittar på informationen). den värkar dock kunna tåla lite om du skulle vara på äventyr.

http://www.netonnet.se/art/foto/komp...122282,4558%29

kan finnar på SIBA men det vet jag inte.
Citera
2010-01-06, 13:31
Medlem
Qvislings avatar
Hej, lånar tråden lite..

Jag är också ute efter en liten och billig kompaktkamera. Jag kommer att använda den som "fyllekamera" då min systemkamera är både för stor och för dyr att släpa runt på under fetivaler och krogbesök.

Finns det någon som kan rekomendera en liten och billig kamera som kan passa detta ändamål?

Jag har tre önskemål förutom kraven på format och pris. För det första får den gärna vara snabb. Det är iriterande att behöva vänta många sekunder från det jag trycker ner avtryckaren tills bilden är tagen. För det andra bör bildkvaliteten inte bli allt för lidande (läs mobilkamera). Och för det tredje får kameran gärna vara lättanvänd. Fulla människor som lånar kameran ska också kunna ta bra bilder med den.

Tack på förhand

/D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in