Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-04, 20:41
  #1
Medlem
tSVCs avatar
Jag har två bostäder med 2 olika ipadresser. Hur kan jag göra en VPN-liknande anslutning genom en dator till den andra?

Så att jag hämtar all information från den ena dator till min dator?

Endast HTTP protokoll duger bra.
__________________
Senast redigerad av tSVC 2010-01-04 kl. 21:14.
Citera
2010-01-04, 21:05
  #2
Medlem
Lättaste sättet är att gå genom guiden i windows (Vet inte vilket windows du kör dock)

Annars är hamachi eller liknande program lätta att använda.

Hamachi är nog lättare då du inte tappar internet o dyl samtidigt av det =)
Citera
2010-01-04, 21:16
  #3
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Har du en router på vardera stället? Kolla ifall du har VPN stöd i dom. Lite konfig å så men kommer fungera fint
Citera
2010-01-04, 21:16
  #4
Medlem
tSVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiLLeNNiuM
Lättaste sättet är att gå genom guiden i windows (Vet inte vilket windows du kör dock)

Annars är hamachi eller liknande program lätta att använda.

Hamachi är nog lättare då du inte tappar internet o dyl samtidigt av det =)


Kan jag ställa in portar och sådant i hamachi då? Jag behöver som sagt inte bara en anslutning till den andra utan även en anslutning utåt ifrån den.

Hmm...
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Har du en router på vardera stället? Kolla ifall du har VPN stöd i dom. Lite konfig å så men kommer fungera fint
Ja, och det är aktiverat. Hade du tänkt dig såsom personen ovan skrev?
__________________
Senast redigerad av tSVC 2010-01-04 kl. 21:18.
Citera
2010-01-04, 21:32
  #5
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
har du VPn aktiverat och dom är authentiserade mot varann, behöver du inte windows vpn klienter... Pröva pinga den andra routern, på insidan. Tänk p åatt du måste ha två olika lokala nät, ex ett 192.168.0.0 och ett 192.168.1.0

Funkar det inte, får du felsöka...
Citera
2010-01-04, 23:14
  #6
Medlem
tSVCs avatar
Jag har du mina datorer i samma nätverk osv i Hamachi men hur kan jag möjligen ansluta till internet via det andra nätverket? Jag vill inte göra fjärranslutning(via det andra skivbordet osv)...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback