2010-01-04, 16:07
Bannlyst
Hejsan kära flashbackare. Det är så att min dator är helt fuckad, helt enkelt.
Jag tänker inte ge upp. Har alldeles för mycket bilder, dokument och filer på min dator.

Detta är vad jag vet.
1#
Datorn fryster till efter 10 sekunder ifall jag är inne vanligt(vilket jag är nu), men ifall jag är snabb nog och stänger av vissa processorer så fungerar datorn ett tag till. Den har varit igång nu längre än vanligt då jag stänger av "Iexplore.exe" som kör igång sig själv varannan minut.
Det är inte för Internet Explorer är igång, jag lyckades installera Firefox på felsäkert läge efter några timmar.

2# Sedan en tid tillbaka har jag märkt att saker försvunnit. Programfiler, andra filer. Sedan så slutade helt enkelt många .exe filer att fungera.
Jag fick följande error
Kod:
Only part of a ReadProcessMemory or Writeprocessmemory request was completed

Detta kom på nästan alla program, men problemet löste sig på valfri program ifall jag ominstallerar det.

Sedan har mitt antivirus försvunnit lika så. Jag har installerat diverse program(inte de som själv smittar en) som sökt efter virus och liknande.
Hitta två virusfiler igår på system32 som jag raderade. Det enda som kan hittas efter flera sökningar.

Problemet kvarstår, alltså är det mer än virus vilket är självklart när vi kommer in på ->

3#
Jag ominstallera utorrent så jag kan få igång den. Jag laddade ner XP, försöker reparera lite grejer med tydligen så har jag ingen partition, konstigt nog??

Jag har C: på Den här datorn. Går jag dock in "Disk Management"(min dator är på engelska) så finns inga partitioner där.

Så kära flashbackare, hjälp en kamrat och visa vad ni går för!
Citera
2010-01-04, 18:03
Medlem
tSVCs avatar
Försök ladda hem Windows 7(helst) och möjligen Ubuntu. Köp en extern hårddisk och lägg över alla bilder och sådant du vill spara på datorn på hårdisken via Ubuntu.

Installera Windows 7 och uppdatera den kontinuerligt och installera ett vettigt Antivirus/Brandvägg med lösenordsskydd(Kasperksky rek.)

Mitt tips iaf... Du kan försöka rädda allt du har och försöka ta bort själva problemet men det är nog mycket mer besvärligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in