2010-01-04, 14:52
Medlem
Hejsan FB.
Jag genomgick en frenulumplastik operation för cirkus en vecka sedan (slakt av kuk strängen). Mitt problem nu är att det inte verkar läka, det gör fortfarande vansinnigt ont när jag rör vid det och det ser fortfarande ut som ett slagfält. Det är inget var eller så och jag har ingen feber eller något annat som tyder på infektion. Så för att stilla min oro så hade jag hoppats att någon annan här har genomgått samma sak och kan berätta hur lång tid det tog för deras sträng att läka och när man kan ha sex igen osv. Jag har ringt både till akut och kirurgmottagning men det enda dom sa var att det ungefär skulle vara så, men överläkaren som opererade sa att stygnen skulle försvinna efter typ en vecka, vilket mina inte har gjort eftersom det inte läkt. Jag söker även tips på hur man kan tvätta så effektivt som möjligt utan att jag ska stå i duschen och skrika av smärta.

Extremt tacksam för många och bra svar.
Mvh B
Senast redigerad av Jballz 2010-01-04 kl. 15:36.
Citera
2010-01-05, 13:56
Medlem
Kom igen, någon måste ju veta något.
Citera
2012-03-04, 19:18
Medlem
Jag utförde samma operation för ca 5 veckor sedan och det är fortfarande väldigt ömtåligt runt frenulum... Den senaste veckan händer det väldigt ofta att små blödningar uppstår på området. Jag var på apoteket och köpte en kräm (receptfri; från A-DERMA) som ska påskynda läkningen samt hjälpa till mot ärrbildningar. Har använt den i snart 4 dgr, får se om det är något att rekommendera efter ett par veckor.

Nu när det har gått över 1 år för din del, hur såg din läkningsperiod ut? Fick du någon salva/kräm utskriven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in