2010-01-04, 13:34
Bannlyst
Nån där ute som vill göra ett försök?

Det är den här låten jag pratar om.

Just nu har jag den inte nånannanstans men kommer lägga upp den enskilt inom kort.

Men om nån tror de kan göra en bättre version så är jag nyfiken. Kan också ändra texten om ni vill så den passar bättre.
Citera
2010-01-04, 13:35
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=VaCKbsqvD5k

Glömde länk.
Citera
2010-01-04, 14:21
Medlem
Jag tror den skulle må bra av att "komma igång" lite efter ett tag. Just nu maler den på på samma vis i fyra och en halv minut utan att det händer så mycket.

Lite trummor en bit in i låten skulle nog sitta fint. Har du någon bas? Jag lyssnar på en laptop med kassa högtalare så hör inte så noga. Lite piano någonstans kanske?
Citera
2010-01-04, 14:33
Medlem
netkos avatar
Jag håller med henk, den skulle behöva nå klimax någongång... lite småklyschig text också, men vafan... lite trummor och en höjning?
Citera
2010-01-04, 18:09
Bannlyst
Håller med.
Men göra musik är inte min starka sida....

skulle behöva hjälp med det
Citera
2010-01-04, 18:24
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enbragrabb77
Håller med.
Men göra musik är inte min starka sida....

skulle behöva hjälp med det

Vad exakt är det du vill ha hjälp med? Om vi snackar den här låten så kan du ju "piffa upp" den lite i till exempel Reaper (ett musikskaparprogram, www.reaper.fm) finns hur mycket piano och trummpluggar som helst på internet... eller så har du säkert någon polare som lirar gitarr som kunde arrangera och spela in ett solo åt dig? Eller du får kanske t.o.m napp här på FB?
Citera
2010-01-04, 18:55
Medlem
Det e lite svårt å bara ge dig "hjälp" sådär. Det är kanske inte heller alltid så jätteroligt att göra någon annan låt bara hipp som happ.

Vill du ha någon hjälp så tror jag nog du måste engagera dig lite mer än att bara säga att du vill ha hjälp. Några tankar eller ideér måste du väl ändå ha? Det e trots allt en rätt skön låt.

Sen går det inte att göra nånting med bara ett Youtube klipp. Man skulle nästan behöva ha projektet eller åtminstone några ljudfiler att jobba med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in