2010-01-04, 13:31
Medlem
McLaughlins avatar
Finns en uppsjö av liknande trådar, men lättast är väl att starta en egen?

Lillasysterns laptop totalkraschade för en månad sedan och hon är på jakt efter en ny.

Hennes egentliga sysslor; musik (i massor), bilder, surf och lite bildredigering.

Sitter och försöker hitta någon prisvärd, och fastnade för denna;
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...O(124600,3003)

Någon som har någon erfarenhet eller annat tips så vore jag och syrran ytterst tacksamma!

/McLaughlin
Citera
2010-01-04, 13:37
Bannlyst
Skapar hon musik eller sitter hon bara och lyssnar på musik?
4 GB RAM-minne låter annars väldigt lovande för de ganska kraftsnåla grejerna som hon verkar göra, speciellt med tanke på att det är Win7 64-bit.

Men några av de programmen som hon har använt förut, om hon nu kör 32-bit, kommer möjligtvis inte att fortsätta att fungera om hon byter till ett 64-bits operativsystem. Eller är det så även i Windows 7? De mer erfarna får ge mig ett svar på det.
Citera
2010-01-04, 14:02
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1D1
Skapar hon musik eller sitter hon bara och lyssnar på musik?
4 GB RAM-minne låter annars väldigt lovande för de ganska kraftsnåla grejerna som hon verkar göra, speciellt med tanke på att det är Win7 64-bit.

Men några av de programmen som hon har använt förut, om hon nu kör 32-bit, kommer möjligtvis inte att fortsätta att fungera om hon byter till ett 64-bits operativsystem. Eller är det så även i Windows 7? De mer erfarna får ge mig ett svar på det.

Främst lyssna på musik.
Hon hade väl egentligen inga direkta program på den gamla datorn; som hon är i behov av att ska kunna funka i den nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in