2010-01-04, 11:38
Medlem
bizzks avatar
Okej lite info (kan skippa detta och gå rätt på mina problem & frågor om ni inte orkar läsa):

Hade vista och tyckte det sög anka. Så surfade runt lite och vill hitta w7. Och visst hittade jag det. Så jag upgraderar utan att installera det och allt funkar verkligen fin fint. Jag har inga problem what so ever.

Efter 3 veckor användning (detta alltså för 2 dagar sedan) så börjar allt bli segt. Har riktigt jävla dålig FPS i wow och datorn har tidigare klarat av det fin fint. Bättre på w7 än i vista.

Så jag söker runt igen och hittar ccleaner och Uniblue program, som är speedupmypc och driverscanner och annat installerar detta och fixar ihop så att datorn skall funka bättre. Eftersom jag inte gjort detta på ett tag. Datorn funkar betydligt bättre och jag scannar för virus i hela datorn. ingenting förbättras på wow fronten eller VLC det är fortfarande skit med alla drivers uppdaterade osv.

Då tänker jag, okej jag gör en komplett fresh install på w7. Sagt och gjort.
och wow FPS problem och graffik funkar bättre än någonsin.

Då kommer det riktiga jobbiga problemen. Datorn börjar med alla programm och speciellt wow "Flasha vit" och säger not responding. Det kan hända på en nano sekund eller i några sekunder. Ibland men väldigt sällan kan den frysa hela datorn. Ibland så funkar inte keyboard och mus. Vilket är drygt för min FPS problem är ju borta.

Jag har kollat temperaturen på laptopen och den ligger mellan 40-60, jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Men jag börjar tro att w7 inte funkar med min dator helt enkelt. Jag vill då omformattera den till Vista som jag hade förrut.

Problem och Frågor
Jag använder mig utav hp pavilion dv7 - 1250eo och vill omformattera min w7 tillbaka till vista. mern jag vet inte hur man gör. har sökt och sökt men hittar inget. hjälp mig. Också om du orkar läsa det jag skrivit där uppe så tackar jag

Får också blue screen med USB_BUGCODE väldigt ofta

Jag är väldigt tacksam för svar eftersom detta har pågått i 3 dagar nu på lovet när man bara kan slappa hemma och spela spel och skita i allt annat som händer!
Citera
2010-01-04, 11:50
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Okej lite info (kan skippa detta och gå rätt på mina problem & frågor om ni inte orkar läsa):

Hade vista och tyckte det sög anka. Så surfade runt lite och vill hitta w7. Och visst hittade jag det. Så jag upgraderar utan att installera det och allt funkar verkligen fin fint. Jag har inga problem what so ever.

Efter 3 veckor användning (detta alltså för 2 dagar sedan) så börjar allt bli segt. Har riktigt jävla dålig FPS i wow och datorn har tidigare klarat av det fin fint. Bättre på w7 än i vista.

Så jag söker runt igen och hittar ccleaner och Uniblue program, som är speedupmypc och driverscanner och annat installerar detta och fixar ihop så att datorn skall funka bättre. Eftersom jag inte gjort detta på ett tag. Datorn funkar betydligt bättre och jag scannar för virus i hela datorn. ingenting förbättras på wow fronten eller VLC det är fortfarande skit med alla drivers uppdaterade osv.

Då tänker jag, okej jag gör en komplett fresh install på w7. Sagt och gjort.
och wow FPS problem och graffik funkar bättre än någonsin.

Då kommer det riktiga jobbiga problemen. Datorn börjar med alla programm och speciellt wow "Flasha vit" och säger not responding. Det kan hända på en nano sekund eller i några sekunder. Ibland men väldigt sällan kan den frysa hela datorn. Ibland så funkar inte keyboard och mus. Vilket är drygt för min FPS problem är ju borta.

Jag har kollat temperaturen på laptopen och den ligger mellan 40-60, jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Men jag börjar tro att w7 inte funkar med min dator helt enkelt. Jag vill då omformattera den till Vista som jag hade förrut.

Problem och Frågor
Jag använder mig utav hp pavilion dv7 - 1250eo och vill omformattera min w7 tillbaka till vista. mern jag vet inte hur man gör. har sökt och sökt men hittar inget. hjälp mig. Också om du orkar läsa det jag skrivit där uppe så tackar jag

Får också blue screen med USB_BUGCODE väldigt ofta

Jag är väldigt tacksam för svar eftersom detta har pågått i 3 dagar nu på lovet när man bara kan slappa hemma och spela spel och skita i allt annat som händer!

har du laddat ner den?
jag hade en nedladdar w7. Och första gången så lagga den sönder och fick blue... hela tiden. Fast så installera jag om igen datorn och då slutade bluescreen och sen instalera jag om alla drivrutiner så lagga det inte mer.
Citera
2010-01-04, 12:41
Medlem
bizzks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
har du laddat ner den?
jag hade en nedladdar w7. Och första gången så lagga den sönder och fick blue... hela tiden. Fast så installera jag om igen datorn och då slutade bluescreen och sen instalera jag om alla drivrutiner så lagga det inte mer.

Både uppdatear från vista sen funkade inte det.

Så jag brände windows 7 på ISO och gjorde fresh install. Löste all grafik problem verkade det som. Men Datorn fryser sig, och dessa vita flashar kommer och har sig.

och ja alla drivrutiner är installerade

Vill helst byta tillbaka till vista men vet inte hur man gör då det är det laptopen kom med
Senast redigerad av bizzk 2010-01-04 kl. 12:45.
Citera
2010-01-04, 18:51
Medlem
bizzks avatar
bumpar efter 6 timmar

snälla alla data genier, kan det verkligen vara så svårt att omformattera tillbaka till vista?
Citera
2010-01-04, 18:56
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
bumpar efter 6 timmar

snälla alla data genier, kan det verkligen vara så svårt att omformattera tillbaka till vista?
Sätt in en Vista-cd/dvd, starta om datorn, sen så väljer du att starta upp datorn mod skivan. Sen är det bara till att formatera om allt och lägga in Vista igen.

Jag hade valt bort Vista, om du inte är nöjd med Win 7, så välj XP istället då Vista är MS största flopp efter ME.
Citera
2010-01-04, 21:17
Medlem
bizzks avatar
Har ingen Vista skiva! Fick inte med någon när jag fick laptopen
Citera
2010-01-04, 22:46
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
bumpar efter 6 timmar

Citat:
Ja, det är så svårt om man inte har en skiva...

Jag tycker du ska kolla upp om din Laptop är kompatibel med Windows 7 eller om det finns nya drivrutiner till moderkortet och grafikkortet. För det låter som drivrutins problem.

PS.
Hur gammal är du Jullleee?
Citera
2010-01-04, 23:18
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Om du inte fick med nån skiva så ligger det antagligen en dold partition som heter Recovery. Antingen skulle du ha använt den när du startade datorn första gången till att skapa en egen Windowsskiva. Eller så kan du installera om datorn med hjälp av den när du startar (tror det är F11 man trycker på HP)

Prova att starta datorn och hamra på F11, du kommer dock förlora allt du har på datorn. Men det hade du gjort om du hade använt dig av en medföljd skiva också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in