• 1
  • 2
2010-01-04, 06:53
Medlem
kolios avatar
Vilket pistol är det vanligaste som används utav folk som har behov av ett idag? ( Bortse polisen och jägare m.m. ) Vilken pistol modell är lättast att få tag i idag? Vilken pistol är det en halv kriminell person drar upp om ett sådant tillfälle inträffar.

Känns som att glock och sådant tjaffs inte är det som är i rullning eller?
Glock 17 osv..
Citera
2010-01-04, 07:15
Medlem
Phaethons avatar
Utan att ha speciellt mycket insikt i den kriminella världen så gissar jag ändå på att revolvrar av diverse kalibrar är relativt vanliga - Smith & Wesson bland annat. När det gäller automatpistoler känns det som att det mesta smugglas in från öststater och Balkan, Makarov PM och diverse Berettapistoler verkar vara ganska populära på den "inofficiella" marknaden där.
Citera
2010-01-04, 10:31
Medlem
U137s avatar
Zastava-pistoler från forna Jugoslavien - utan tvekan!
Citera
2010-01-04, 10:34
Medlem
Zastava är ju otroligt vanliga då dom är så förbaskat enkla att få tag på. Finns ju massvis med säljare från i princip hela balkanområdet från Bosnien, Serbien, Sandzak, Kroatien, Albanien, Kosovo. Simpelt vapen att fixa och fungerar bra.

Det mesta kan man få tag i så länge du hittar en säljare..
Citera
2010-01-04, 15:17
Medlem
http://pictures.auctionarms.com/3881...85561a4218.jpg
Citera
2010-01-06, 04:07
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Lånar tråden lite.
Om man hittar en säljare som erbjuder en glock, är 4k ett rimligt pris då?
Citera
2010-01-06, 04:15
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Lånar tråden lite.

Alltså att säga Glock säger ingenting. Man måste ju få en uppfattning hur skicket är m.m.. Om du är osäker fråga någon som är kunnig inom ämnet.

Är det svart/legalt?
Citera
2010-01-06, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Alltså att säga Glock säger ingenting. Man måste ju få en uppfattning hur skicket är m.m.. Om du är osäker fråga någon som är kunnig inom ämnet.

Är det svart/legalt?
Nej jag vet att "bara glock" inte säger så mycket, men jag är osäker på modellen.
Men låt oss säga en Glock 17 och att den är i relativt bra skick, dvs. den har inte blivit skjuten med mer än 2-3 magasin. (jämför gärna också med en som har blivit använd mer).
Köpet sker svart.
Citera
2010-01-06, 04:52
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Lånar tråden lite.

4k kr låter definitivt billigt för en Glock i mina öron. Ha i åtanke att det bra priset antagligen beror på att den har använts vid ett brott tidigare, och således vill du inte att snuten hittar den hos dig.
Citera
2010-01-06, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
4k kr låter definitivt billigt för en Glock i mina öron. Ha i åtanke att det bra priset antagligen beror på att den har använts vid ett brott tidigare, och således vill du inte att snuten hittar den hos dig.
Jag har haft detta i åtanke också.
Hur pass lätt är det för polisen att spåra en pistol om (serie-)(?)numret är bortslipat?
Citera
2010-01-06, 13:07
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Zastava-pistoler från forna Jugoslavien - utan tvekan!
+1

/Micke
Citera
2010-01-06, 14:04
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Jag har haft detta i åtanke också.
Hur pass lätt är det för polisen att spåra en pistol om (serie-)(?)numret är bortslipat?

Pistoler identifieras oftast via den deformation som uppstår på en kula när den skjuts ut, varje "inte helt nya" pistol har ett unikt slitagemönster på insidan av pipan. Serienumret kan bara skvallra om vem som köpte den första gången.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in