2010-01-03, 23:26
Medlem
TheAlamos avatar
Tjap!

Jag gr p brottning (grekisk-romersk stil) sedan 1,5 r tillbaka och trnar ganska mycket, dock tvlar jag inte och vet drfr inte reglerna till fullo. Knns som jag aldrig har tid att frga p min trning fullt ut. S hur r det med pongen ni som vet? r det s att om man lgger ner motstndaren i marken s har man 1 pong, om man lyckas med ett fint nacksving tex, r det 3 pong d? Och sen tillslut femman, det r om man lyckas med tex ett hgt slngkryss?
Om nn kan det hr bra s fr ni grna skriva
Citera
2010-01-04, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Tjap!

Jag gr p brottning (grekisk-romersk stil) sedan 1,5 r tillbaka och trnar ganska mycket, dock tvlar jag inte och vet drfr inte reglerna till fullo. Knns som jag aldrig har tid att frga p min trning fullt ut. S hur r det med pongen ni som vet? r det s att om man lgger ner motstndaren i marken s har man 1 pong, om man lyckas med ett fint nacksving tex, r det 3 pong d? Och sen tillslut femman, det r om man lyckas med tex ett hgt slngkryss?
Om nn kan det hr bra s fr ni grna skriva

om du lgger ner motstndaren vinner du vl p fall ^.-? eller hur menar du
Citera
2010-01-04, 15:11
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
om du lgger ner motstndaren vinner du vl p fall ^.-? eller hur menar du
Om jag fr ner honom p rygg s bda axlarna och domaren rknar ner s blir det vinst ja. Men hur stts pongen vid de olika kasten? Det r frgan.
Citera
2010-01-04, 16:01
Bannlyst
Citat:
Om jag fr ner honom p rygg s bda axlarna och domaren rknar ner s blir det vinst ja. Men hur stts pongen vid de olika kasten? Det r frgan.

vilka kast re du vill ha reda p fr pong kan frga min morbror eller kusin

men ska ivg p brottnings trningen nu men kan frga s ger jag dig svaren sen
Senast redigerad av Aphyro 2010-01-04 kl. 16:06.
Citera
2010-01-04, 16:06
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
vilka kast re du vill ha reda p fr pong kan frga min morbror eller kusin
Finns ju hur mnga som helst. Men de jag skrev, ta slngkryss, nacksving och bara att f ner motstndaren p mattan. 5, 3 och 1 p dem? I rtt ordning.
Citera
2010-01-04, 16:08
Bannlyst
Citat:
Finns ju hur mnga som helst. Men de jag skrev, ta slngkryss, nacksving och bara att f ner motstndaren p mattan. 5, 3 och 1 p dem? I rtt ordning.

slng kryss och nacksving ger en minst 3 pong men om du fr en bra bge s fr man 5 pong och tar man bara ner motstndaren fr man 1 pong
Citera
2010-01-04, 16:12
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
slng kryss och nacksving ger en minst 3 pong men om du fr en bra bge s fr man 5 pong och tar man bara ner motstndaren fr man 1 pong
Perfekt. Det var allt jag behvde veta, tack
Citera
2010-01-04, 16:13
Bannlyst
Citat:
Perfekt. Det var allt jag behvde veta, tack

No problemo mate
Citera
2010-01-04, 17:25
Medlem
schabo-labos avatar
Kan du bertta om hur ett trningspass p motionsniv ser ut. Tack p frhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in