2010-01-03, 19:36
Medlem
Jag har provat installera Windows 7 ett par gånger på min MBP (piratversion), och jag har aldrig fått det att fungera. Jag har läst att det beror på någon BIOS-hack som gör att W7 vägrar boota upp på en Mac.

Finns det någon annan Windows 7-piratversion man kan köra på sin MBP?

Jag hade tänkt köpa Windows 7, men inte förrän jag kan få det till studentpris, och då är det tydligen lång leveranstid, så jag behöver något annat att använda tills dess.
Citera
2010-01-03, 19:39
Medlem
Cassandraas avatar
Laddade hem den med mest seeders på på TPB, funkade klockrent på mmin Macbook! Verkar väl dumt om det skulle finnas, vad skrev du, bios-hack, så att det inte skulle funka?
Citera
2010-01-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Laddade hem den med mest seeders på på TPB, funkade klockrent på mmin Macbook! Verkar väl dumt om det skulle finnas, vad skrev du, bios-hack, så att det inte skulle funka?

Då får jag helt enkelt prova igen när jag formaterar nästa gång
Citera
2010-01-03, 20:05
Medlem
smurfehs avatar
Antar att t.ex Vista/XP fungerar?
Citera
2010-01-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Antar att t.ex Vista/XP fungerar?

Ja, det stämmer.
Citera
2010-01-03, 23:48
Medlem
IseeUs avatar
Jag har W7 pirat på både iMac och MacBookPro och det funkar utmärkt!
Ladda ner bootcamp 3.0 med och bränn på skiva sen installerar du den efter windows installationen så får du med alla drivrutiner.
Citera
2010-01-04, 10:55
Medlem
Cheapmotherloads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Jag har W7 pirat på både iMac och MacBookPro och det funkar utmärkt!
Ladda ner bootcamp 3.0 med och bränn på skiva sen installerar du den efter windows installationen så får du med alla drivrutiner.

På den nya 27 tummaren fungerar det inte utmärkt, men nog gick det att installera och använda alltid. Det enda problemet jag stött på med Windows 7 på en Macbook Pro var när det skulle installeras på en lite äldre modell (första intel-MBPn) och då var hårddisken så fragmenterad att det inte gick att skapa en partition eller något annat helspökigt... Det löste sig dock också till slut.

Windows 7 genom bootcamp känns ju generellt lite som ett betaprojekt än så länge, jag får verkligen en hel hög med konstiga drivrutinsbuggar när jag kör det. Men det kanske bara gäller 64-bitars versionen?
Citera
2010-01-04, 11:49
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapmotherload
På den nya 27 tummaren fungerar det inte utmärkt, men nog gick det att installera och använda alltid. Det enda problemet jag stött på med Windows 7 på en Macbook Pro var när det skulle installeras på en lite äldre modell (första intel-MBPn) och då var hårddisken så fragmenterad att det inte gick att skapa en partition eller något annat helspökigt... Det löste sig dock också till slut.

Windows 7 genom bootcamp känns ju generellt lite som ett betaprojekt än så länge, jag får verkligen en hel hög med konstiga drivrutinsbuggar när jag kör det. Men det kanske bara gäller 64-bitars versionen?
64 bitars versionen är faktiskt jävligt buggig. oavsett om du sitter framför en PC eller Mac
Citera
2010-01-04, 13:57
Medlem
Brunners avatar
http://macworld.idg.se/2.1038/1.2825...ot-camp-drojer
Citera
2010-01-06, 17:02
Medlem
izzo12s avatar
Jag kör W7 och XP på min Macbook Pro, jag har testat att köra dem i både VMware och Parallels nåt...(fan jag kommer inte på vad det heter för jag har tagit bort det) men ialla fall så kör då Windows i flikar som viket program som helst, super smutt!

VMvare kostar typ 4k hos apple men tanka hem det hos TPB och installera Windows 7 i det, fungerar utmärkt på min MBP!Då slipper du dessutom starta om datorn när du ska byta och bara köra det på en gång!(till skillnad från Bootcamp)
Citera
2010-01-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzo12
VMvare kostar typ 4k hos apple men tanka hem det hos TPB och installera Windows 7 i det, fungerar utmärkt på min MBP!Då slipper du dessutom starta om datorn när du ska byta och bara köra det på en gång!(till skillnad från Bootcamp)

4000kr?
Det kostar snarare 61,95€
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in