2010-01-03, 19:28
Medlem
Skogswalds avatar
Hej!

Drog ner kubuntu-9.10-desktop-i386.iso och kastade in på en disc ikväll. Tänkte slänga in det på min gamla Thinkpad X30. Dock, så snart den kom in i själva GUI-installen så blinkade skärmen i ultrarapid, alltså vi snackar EP-anfall-genererande flickering. Helt bisarrt, och den ville inte sluta. Jag vågade inte hoppas på att det var något som skulle styra till sig efter själva installen, utan avbröt. Drog ner ubuntu-9.10-desktop-i386.iso och lastade in den istället, verkar funka bättre nu. Dock sugen på om nån har koll på vad som kan ha varit problemet? Egna erfarenheter av liknande, någon?
Citera
2010-01-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Hej!

Drog ner kubuntu-9.10-desktop-i386.iso och kastade in på en disc ikväll. Tänkte slänga in det på min gamla Thinkpad X30. Dock, så snart den kom in i själva GUI-installen så blinkade skärmen i ultrarapid, alltså vi snackar EP-anfall-genererande flickering. Helt bisarrt, och den ville inte sluta. Jag vågade inte hoppas på att det var något som skulle styra till sig efter själva installen, utan avbröt. Drog ner ubuntu-9.10-desktop-i386.iso och lastade in den istället, verkar funka bättre nu. Dock sugen på om nån har koll på vad som kan ha varit problemet? Egna erfarenheter av liknande, någon?
hade nästan samma problem med en acer 500*... så fort den kom upp ur sleep mode så flimra det som fan. hittade dessvärre ingen lösning till det och fann att problemet även fanns i mandriva... men har du testat med att installera kubuntu-desktop genom ubuntu? vet verkligen inte varför det skulle göra någon skillnad... men ändå...
Citera
2010-01-03, 20:02
Medlem
Skogswalds avatar
Mjo, det kan nog gå vägen. Är väl inte SÅ besatt i tanken att få KDE-miljö heller. Har kört Ubuntu förrut och ville kolla in KDE-baseline för omväxlings skull, sort of. Nåväl, snart färdig med installen och skärmen beter sig so far så, får se hur jag gör. Dock på ett sätt skönt att höra att jag inte är/har varit ensam om problemet.

Regards~
Citera
2010-01-03, 22:10
Medlem
jumpcuts avatar
Det hände mig också en gång. Jag avbröt och startade om installationen så var det borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in