2013-06-19, 23:19
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
PS4 är fortfarande $100 billigare, det gör STOR skillnad.
Nja tror inte det gör någon stor skillnad. Nu tror jag att xbox one och ps4 ligger på samma nivå. De följde en rätt väg att gå.
Citera
2013-06-19, 23:20
Medlem
konstigkille93as avatar
Jag spelar för tillfället på PS3 eftersom online är gratis men online communityn på xbox 360 är mycket bätte eftersom man kan skapa "party" och 99 % har mic. Menyerna är även mycket bättre och fräschare.

Min fråga är: Kommer ps4 ha minst lika bra online community som xbox 360? Dvs att mikrofon ingår, man kan bjuda in vänner till chatt, fräschare menyer osv?
Citera
2013-06-19, 23:21
Moderator
memymos avatar
Så med andra ord så var Microsofts snack om att molnet skulle ta hand om vissa beräkningar vara samma skit snack som det sas om simcity 5?
Citera
2013-06-19, 23:23
Medlem
weltalls avatar
Men family share är borta då?

Citat:
These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

Vet inte riktigt vad jag tycker, shara games med 10 pers verkade grymt.
Citera
2013-06-19, 23:24
Medlem
Ryktas om att Xbox har gjort förändringar:

"BREAKING NEWS No more always online requirement
The console no longer has to check in every 24 hours
All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
Authentication is no longer necessary
An Internet connection is only required when initially setting up the console
All downloaded games will function the same when online or offline
No additional restrictions on trading games or loaning discs
Region locks have been dropped"
Citera
2013-06-19, 23:25
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Jag spelar för tillfället på PS3 eftersom online är gratis men online communityn på xbox 360 är mycket bätte eftersom man kan skapa "party" och 99 % har mic. Menyerna är även mycket bättre och fräschare.

Min fråga är: Kommer ps4 ha minst lika bra online community som xbox 360? Dvs att mikrofon ingår, man kan bjuda in vänner till chatt, fräschare menyer osv?

Är ju omöjligt att säga hur bra det kommer vara, men ja, mikrofon kommer ingå och det finns stöd för cross game chat. Kolla videon nedan så ser du lite mer ingående hur det kommer fungera.

http://www.youtube.com/watch?v=1OegYm1dM9g
Citera
2013-06-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weltall

Jag tror du måste ha skivan i för att spela, så ja, tyvärr. Fördelarna försvinner med nackdelarna.
Citera
2013-06-19, 23:26
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall

Citera
2013-06-19, 23:31
Medlem
Ticklas avatar
Tror allt det blir en xbox för mig, visst den kostar 100$ mer men och andra sidan får man kinect vilket verkar vara väldigt lovande!

Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Så med andra ord så var Microsofts snack om att molnet skulle ta hand om vissa beräkningar vara samma skit snack som det sas om simcity 5?

Nej?

"Q: How do consumers benefit by being connected to the cloud?
A: The cloud makes every experience better and more accessible. Because Xbox One is powered by the cloud:

Your games have more power available to create new gameplay, persistent worlds, and deeper experiences."4
Plus en massa till.

Står i länkarna som postas här.
Citera
2013-06-19, 23:33
Medlem
ArturoBandinis avatar
Visst, nu är jag väl en PS-fanboy men vad är det som är så bra med Kinect? Liknande snack var det ju om Siri när IPhone 4S släpptes men hur många använder den funktionen? Ingen.
Citera
2013-06-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Tror allt det blir en xbox för mig, visst den kostar 100$ mer men och andra sidan får man kinect vilket verkar vara väldigt lovande!

Nej?

"Q: How do consumers benefit by being connected to the cloud?
A: The cloud makes every experience better and more accessible. Because Xbox One is powered by the cloud:

Your games have more power available to create new gameplay, persistent worlds, and deeper experiences."4
Plus en massa till.

Står i länkarna som postas här.

Alltså, publishers kan fortfarande sätta krav på att du exempelvis måste vara uppkopplad när du spelar, eller ha någon form av DRM. Det är bara kravet från MS som är borta (precis som på PS4 afaik), så molnet kommer fungera precis som innan. Vill utvecklaren använda sig av det konstant kan den kräva att du är uppkopplad konstant, vill den använda sig av det när du är uppkopplad och använda det för att förbättra spelupplevelsen kan den göra det och vill den inte använda sig av det alls är det fritt fram.
Citera
2013-06-19, 23:37
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Nja tror inte det gör någon stor skillnad. Nu tror jag att xbox one och ps4 ligger på samma nivå. De följde en rätt väg att gå.

När PS3 släpptes kostade 20GB-modellen med trådlös kontroll etc. $500. Motsvarande 360 (fanns Core med trådbunden kontroll & ingen hårddisk för $300 som ingen köpte) med 20GB, trådlös kontroll etc. kostade då $400. 360 sålde otroligt mycket bättre än PS3 pga. prisskillnaden på $100 trots att PS3 var efterföljaren till PS2 & hade en blu-ray-spelare, så det har stor betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in