2010-01-03, 19:20
Medlem
Hej
Det är så att jag väntar på att jag ska få in lite pengar, och killen som ska överföra dem här säger att han gjort det idag men han har ett statoil mastercard och då säger han att han överför igenom nordea med det!
Är detta möjligt?

Jätte tacksam för svar!
Citera
2010-01-03, 19:22
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer86
Hej
Det är så att jag väntar på att jag ska få in lite pengar, och killen som ska överföra dem här säger att han gjort det idag men han har ett statoil mastercard och då säger han att han överför igenom nordea med det!
Är detta möjligt?

Jätte tacksam för svar!

Man kan ansöka om statoil mastercard via nordea, så då borde ju även överföringarna gå där.
Citera
2010-01-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Man kan ansöka om statoil mastercard via nordea, så då borde ju även överföringarna gå där.

men är det verkligen ingen som vet?? för han säger att han andvänder sitt kort nummer när han överför... är lite skeptiskt till detta då jag inte vet hur det funkar!
Citera
2010-01-03, 19:34
Medlem
Vart skickar han pengarna? Till ditt bankkonto eller till någon betalförmedlare typ payson eller paypal? Om det är ditt bankkonto, vilken bank har du? Att skicka direkt "från kortet" till ett bankkonto verkar ... hmmm... sådär.
Citera
2010-01-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Vart skickar han pengarna? Till ditt bankkonto eller till någon betalförmedlare typ payson eller paypal? Om det är ditt bankkonto, vilken bank har du? Att skicka direkt "från kortet" till ett bankkonto verkar ... hmmm... sådär.

Till mitt swedbank konto.... han sa att han har kortet men går via nordeasbanksida!
Citera
2010-01-03, 21:25
Medlem
Han kanske plockar ut cash från en bankomat med kortet och går till banken, sätter in pengarna på sitt konto och sedan för över pengarna till ditt konto?

Hur annars kombinationen "Statoil MasterCard" och "Gå via Nordeas banksida" skulle fungera har jag ingen aning om. Har själv kredikort via Nordea, och vad jag vet kan jag inte överföra pengar från det till ett bankkonto.

Fast det kanske finns någon specialare med Statoils kort som gör att det funkar. Har ingen aning, men jag tvivlar lite på det men kan förstås ha fel.

[Edit]Kom på att Remembercard (också ett Mastercard) har någon funktion där man kan få pengar överförda från kortet till sitt eget bankkonto. Finns den funktionen för Statoils kort så kan det ju var så han gör[/Edit]
Senast redigerad av DivisionByZero 2010-01-03 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in