2010-01-03, 19:13
Medlem
existentialisms avatar
Jag va på en förfest häromdan en och kille började snacka om ett skitbra program han använder. Programmet är inte unikt utan det finns en massa olika versioner. Vad det gör är att det trackar alla ens utgifter. Så kategoriserar den även som t.ex :
Du går ut o köper låt oss säga 3 jackor, du kommer hem och skriver i hur mycket du har slösat på jackor sedan faller det in i kategorin "Kläder & Hygien" kanske. Så kan du se hur mycket du har slösat på vad i slutet av året/månaden/veckan. Samt hur många procent av ens totala inkomst slösas på respektive kategorier.
Ett sådant program.

Så jag undrar om ekonominissarna på FB har någon erfarenhet med något utav dessa program? Tipsa gärna!

(Mod om det redan finns en tråd om detta så skulle jag uppskatta det om du kunde länka innan du låser + om denna tråd passar bättre i dataforat så uppskattar jag även en flyttning istället för låset. Mvh E)
Citera
2010-01-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existentialism
Jag va på en förfest häromdan en och kille började snacka om ett skitbra program han använder. Programmet är inte unikt utan det finns en massa olika versioner. Vad det gör är att det trackar alla ens utgifter. Så kategoriserar den även som t.ex :
Du går ut o köper låt oss säga 3 jackor, du kommer hem och skriver i hur mycket du har slösat på jackor sedan faller det in i kategorin "Kläder & Hygien" kanske. Så kan du se hur mycket du har slösat på vad i slutet av året/månaden/veckan. Samt hur många procent av ens totala inkomst slösas på respektive kategorier.
Ett sådant program.

Så jag undrar om ekonominissarna på FB har någon erfarenhet med något utav dessa program? Tipsa gärna!

(Mod om det redan finns en tråd om detta så skulle jag uppskatta det om du kunde länka innan du låser + om denna tråd passar bättre i dataforat så uppskattar jag även en flyttning istället för låset. Mvh E)

Sök efter "GNUCash".

Annars fungerar Excel alldeles utmärkt för sånt här enl mig.
Citera
2010-01-03, 19:22
Medlem
anooonyms avatar
Ojoj, detta har varit i mina tankar ett tag. Letar också, gärna ett stilrent och inte för avancerat (inte för mycket, oftast, onödigt dvs) program.
Citera
2010-01-03, 19:44
Medlem
Mulas avatar
Jag använder gnucash, det bästa som hänt min privatekonomi. Kolla förresten i ekonomi->övrigt, det finns en gnucashtråd där - jag ställde precis en fråga i den så den ligger högst upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in