2010-01-03, 16:24
Medlem
Jag undrar om hur man kan ha 2 vanliga maestrokort till swedbank utan att det forsta inte fungerar om man bestaller ett nytt till swedbank?? mkt tacksam for svar

----------------
Jag har 1 maestrokort och vill bestalla ett nytt till en annan person att anvanda att ta ut pengar fran men vill samtidigt inte att mitt kort ska sluta fungera om jag bestaller ett nytt i swbanks internetbank. Dom brukar ju vilja att man klipper av sitt gamla om man bestaller nytt om man tappat det. Men slutar det fungera iom det att man bestaller nytt??
Senast redigerad av IceCubez 2010-01-03 kl. 16:28.
Citera
2010-01-03, 16:25
Medlem
Deemans avatar
va? Skriv om, skriv rtt
Citera
2010-01-03, 16:45
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceCubez
Jag undrar om hur man kan ha 2 vanliga maestrokort till swedbank utan att det forsta inte fungerar om man bestaller ett nytt till swedbank?? mkt tacksam for svar

----------------
Jag har 1 maestrokort och vill bestalla ett nytt till en annan person att anvanda att ta ut pengar fran men vill samtidigt inte att mitt kort ska sluta fungera om jag bestaller ett nytt i swbanks internetbank. Dom brukar ju vilja att man klipper av sitt gamla om man bestaller nytt om man tappat det. Men slutar det fungera iom det att man bestaller nytt??

Du kan bestlla nytt kort och ha det frsta fungerande, men s fort det andra kortet anvnds s slutar frsta att fungera
Citera
2010-01-03, 17:15
Medlem
Diablo1118s avatar
Det gr att ha tv kort till samma konto p de flesta bankerna. G in p banken s hjlper de dig. De brukar ta ut en rsavgift p varje kort ca 150-300kr/kort och r.

Fljande banker vet jag att det fungerar p:
Ica
Swedbank
Handelsbanken
Nordea

Tror det funkar p de flesta andra ocks.
Citera
2010-01-03, 18:32
Medlem
idezs avatar
Min pappa har tv kort, tv visa.
Bda anvnds, jag har ett han har det andra.

(ja, jag har ett eget ocks, men anvnder hans d han vill fra ver pengar till mig)
Citera
2010-01-03, 18:59
Medlem
edches avatar
Visa gr ju som sagt, jag har tv. Hur det r med Maestro vet jag inte, frstr inte varfr det skulle vara annorlunda dremot.
Sen frstr jag i rlighetens namn inte varfr folk som r ver 18 och har betalningsanmrkningar anvnder maestro-kort. r man snl ver typ 200/r fr ett vanligt visa kan man inte ha det ltt hr i vrlden.
Citera
2010-01-03, 20:37
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edche
Visa gr ju som sagt, jag har tv. Hur det r med Maestro vet jag inte, frstr inte varfr det skulle vara annorlunda dremot.
Sen frstr jag i rlighetens namn inte varfr folk som r ver 18 och har betalningsanmrkningar anvnder maestro-kort. r man snl ver typ 200/r fr ett vanligt visa kan man inte ha det ltt hr i vrlden.

Vad har det fr betydelse vilket kort du har? De fungerar i stort sett lika. Det finns dessutom avgifter p masterkort likvl som visa.
Jag har haft bda tv och den enda skillnaden jag har mrkt (frutom att masterkortet inte kostar mig ngot) r att masterkortet fungerar bttre n Visa i de lnder utanfr europa som jag beskt de senaste 3-4 ren.
Citera
2010-01-03, 21:33
Medlem
edches avatar
Ingen aning om det spelar roll vilka kort man har. Med Masterkortet antar jag att du menar Mastercard?
Mastercard och Visa r det egentligen ingen strre skillnad p, maestro r ngot annat. Maestro r ett "onlinekort" som inte fungerar i butiker som inte r online mot babs t.ex. Det gr inte att knappa in kortet manuellt eftersom det saknar prglade siffror. Det fungerar oftast inte ver ntet heller.
Visa r dremot ett kreditkort, oavsett om du har kredit p det eller inte. Gr du ett kp i en butik som inte r uppkopplade vid tillfllet gr kpet nd igenom, och kontot blir vertrasserat om du inte har pengar, har du ett maestrokort str det kp medges ej i skrmen.

Lite OT dr frvisso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in