Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-03, 03:44
Medlem
Jag har en bildskärm till datorn och en tv. Tidigare har jag kunnat använda dem separat, alltså att jag har det riktiga skrivbordet på bildskärmen till datorn medan tv'n endast varit "tom" dit jag har kunnat dra över till exempel en mediaspelare, helt enkelt två separat bildskärmar. Nu flyttade jag på datorn för en tid men är tillbaka och nu vägrar den, jag kan klona skiten och förlänga det, men inte få en primär och en sekundär bildskärm på det vis jag hade innan.
Ala inställningar är desamma som innan så jag har inte ändrat massa skit, det fixade den tydligen själv..

Jag har ett Nvidia 8800 gt, grejen e att under bildskärm>inställningar så syns endast bildskärmen till datorn, inte tv'n så jag kan inte konfigurera det därifrån utan endast från nvidias verktyg och där finns det gamla alternativet inte kvar längre.

Vad göra?
Citera
2010-01-03, 04:17
Medlem
besterzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Txakoli
Jag har en bildskärm till datorn och en tv. Tidigare har jag kunnat använda dem separat, alltså att jag har det riktiga skrivbordet på bildskärmen till datorn medan tv'n endast varit "tom" dit jag har kunnat dra över till exempel en mediaspelare, helt enkelt två separat bildskärmar. Nu flyttade jag på datorn för en tid men är tillbaka och nu vägrar den, jag kan klona skiten och förlänga det, men inte få en primär och en sekundär bildskärm på det vis jag hade innan.
Ala inställningar är desamma som innan så jag har inte ändrat massa skit, det fixade den tydligen själv..

Jag har ett Nvidia 8800 gt, grejen e att under bildskärm>inställningar så syns endast bildskärmen till datorn, inte tv'n så jag kan inte konfigurera det därifrån utan endast från nvidias verktyg och där finns det gamla alternativet inte kvar längre.

Vad göra?

ÄR tv'n kopplad till datorn ?
Citera
2010-01-03, 04:18
Medlem
Strawliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besterz
ÄR tv'n kopplad till datorn ?

+HUR.............................?
Citera
2010-01-03, 04:51
Medlem
besterzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
+HUR.............................?

Kabel ?
Citera
2010-01-03, 05:03
Medlem
u_n_mes avatar
Klickat i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" ?

Edit. glöm det.. funkar ju bara om man ser två skärmar i inställningarna.. läste inte allt.
Citera
2010-01-03, 08:15
Medlem
Kights avatar
Dra ut skärmen och starta med bara TV'n inkopplad kan du alltid testa med.
Citera
2010-01-03, 11:29
Medlem
Kör s-vid. Gjorde som kight föreslog och det funkade, helt plötsligt fanns dualview där. Man tackar man tackar!
Citera
2010-01-03, 15:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem