2010-01-03, 01:47
Medlem
Vi har en liten tävling, nu råkar det bara vara så att jag inte hittar nån av dom 3 jag vill visa honom.

Kan ju passa på att be om ursäkt redan här om dom finns i "bästa reklamen" tråden men jag pallar inte kika igenom 51 sidor

1) Den första är en snutt som jag vet att Janke Berglund är med i (han som var mr Jims sidekick i Canons "stort i framtiden" reklam). En snubbe sitter i sitt lilla kontorsbås och Janke kommer fram och snackar om nåt ploj han ska köra på företagsfesten så börjar han skratta lite för sig själv och säger typ "rocka fett eller hur... eller hur... eller hur?" Snubben han snackar med har försvunnit i takventilationen eller nåt sånt.

2) Det smarta köket. En mäklare försöker sälja in det framtidens smarta kök till ett par. Först får man se dammsugaren som är typ ett hål i väggen nere vid golvet och så ska mäklaren försöka lixom sopa dit smutsen men det är omöjligt med den matta dom lagt in och allt skräp bara flyger runt istället! Sen säger kylskåpet "köp mjölk och mjukost" med sån där datorröst varpå mäklaren vänder sig om och säger "vaaa?" typ helt ovetande om att kylskåpet kan prata.

3) Den här är lättast. Det är en reklam från Adressändring, den som heter Tomten. När jag googlar kommer jag till en länk på deras sida där just Tomten ska finnas men länken är död. Det är typ 10år+ gammal tydligen enligt Adressändrings sida... ni kommer säkert ihåg den: kameran filmar innifrån ett tomt rum mot en dörr med typ frostat glas och utanför skymtar man siluetten av Tomten. Han knackar på dörren och ropar ungefär "finns det några snälla barn här, tomten är trötter av alla paketen, öppna dörrn för tomten, öppna!".

Jag har inte särskilt höga förhoppningar om att hitta nån av dom här "pärlorna" haha, men man ska ju börja nånstans stort tack på förhand
Senast redigerad av porkchop 2010-01-03 kl. 02:04.
Citera
2010-01-03, 02:05
Bannlyst
kul tråd ... jag samlar själv på gamla reklamklipp ...
Citera
2010-01-03, 02:18
Medlem
cloNes avatar
Jag har sökt febrilt efter en reklam där Glenn Strömberg medverkar.
Det är en något gammal reklam för Bertolli med en rolig liten sång mot slutet.

Si Bertolli!
Citera
2010-01-05, 15:46
Medlem
jag hittade den med köket själv. visade sig vara ipren haha det kom jag inte alls ihåg men den är riktigt kul iaf

http://www.youtube.com/watch?v=TGo-5GUpcKM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in