• 1
  • 2
2010-01-02, 17:22
Medlem
Råkade av ngn anledning flytta min C:\download mapp till en mapp som heter C:\f71f9e465b8b468ea401b336174d88c6.
Genast efter flytten försökte jag ångra flytten, men det gick inte.

Någonstans har det gått åt helvete.

I download mappen fanns runt 200gb med div filmer, program och serier. Inget av dessa filer finns kvar. När man nu högerklickar på mappen, som nu ligger under C:\f71f9e465b8b468ea401b336174d88c6\download, så står det att den är tom. Och försöker jag öppna den får jag felmeddelandet:
"C:\f71f9e465b8b468ea401b336174d88c6\download är inte tillgänglig. Åtkomst nekad"

Jag har försökt med filerecoveryprogram utan att lyckas, letat i registret, kört checkdisk (inte det längst valet), svurit och spottat. Utan resultat.

Dom enda bevisen på att filerna fortfarande finns kvar är att hårddiskutrymmet fortfarande är upptaget och när jag kör en defraganalys så hittar den filerna i C:\f71f9e465b8b468ea401b336174d88c6\dowload, provade både XPs egna defrag och iolos system mechanics. Skillnaden mellan dessa är att med iolos så hittar det alla filer (tror jag) som fanns.

Så, hoppas jag lyckats förklara hur det ser ut.

Frågar är ju naturligtvis hur får jag tillbaka allt!?
Vad händer om jag kör en defrag?

Är det ngn som har ngn ide?
Citera
2010-01-02, 17:33
Medlem
Systemåterställning? Återställ till en tidigare punkt.
Citera
2010-01-02, 17:36
Medlem
deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trichomes
Och försöker jag öppna den får jag felmeddelandet:
"C:\f71f9e465b8b468ea401b336174d88c6\download är inte tillgänglig. Åtkomst nekad"
Nu var det länge sen jag använde windows, men kanske att Unlocker skulle fungera...
http://www.softpedia.com/get/System/...Unlocker.shtml
Unlocker är annars jävligt bra verktyg. =)
Citat:
Ursprungligen postat av limmer
Systemåterställning? Återställ till en tidigare punkt.
Systemåterställning påverkar inte filer.
Citera
2010-01-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deodorant
Nu var det länge sen jag använde windows, men kanske att Unlocker skulle fungera...
http://www.softpedia.com/get/System/...Unlocker.shtml
Unlocker är annars jävligt bra verktyg. =)

Systemåterställning påverkar inte filer.

Unlocker verkade tyvärr inte göra ngn nytta, fick flytta på mappen med inte öppna upp den! Systemåterställningen har jag redan provat med.

suck
Citera
2010-01-02, 17:46
Medlem
dubbelpost
Citera
2010-01-02, 18:00
Medlem
Andreasvbs avatar
Kan du bli ägare för mappen?
Citera
2010-01-02, 18:11
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Frågar är ju naturligtvis hur får jag tillbaka allt!?
Vad händer om jag kör en defrag?

Är det ngn som har ngn ide?
Kör inte defrag. Det finns programvara som kan återställa filer i rawmode (dvs skiter i filsystemet som fanns) men om du defragmenterar disken borde ju den ursprungliga ordningen fuckas up?
Citera
2010-01-02, 18:13
Medlem
deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det är vad han använde Unlocker till.

Möjligtvis att du skulle kunna boota windows i felsäkert läge och därefter komma in i mappen.
Fast det kan hända att mappen försvinner efter en omstart. Men jag är inte säker.
Citera
2010-01-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Kör inte defrag. Det finns programvara som kan återställa filer i rawmode (dvs skiter i filsystemet som fanns) men om du defragmenterar disken borde ju den ursprungliga ordningen fuckas up?

Misstänkte nästan det!
har du ngt tips på ett sånt program?

Ska starta om i felsäkert och se..
Citera
2010-01-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb

Japp! i felsäkert läge. Och det löste biffen.

tackar som fan för tippset(en)!
Citera
2010-01-02, 19:04
Medlem
deodorants avatar
Citat:
Japp! i felsäkert läge. Och det löste biffen.

tackar som fan för tippset(en)!
Härligt!
Lugna bullar det.
Citera
2011-09-22, 17:58
Medlem
BacarySagnas avatar
Jag tänkte att jag kanske kunde låna denna tråden lite då jag har ett liknanade problem.

Igår när jag klickade mig in på min externa hårddisk och skulle dra igång lite musik från min stora nerladdningsmapp så märkte jag att det saknades oerhört många filer. Filerna tar fortfarande upp minnet på hårddisken men jag kan inte hitta dem, enda sättet att komma åt vissa filer som inte existerar i mappen är ifall jag går vägen genom mitt torrent program. Öppnar jag filer där som håller på att laddas upp så kan jag komma åt filerna, men det är det enda sättet.
Märkligt nog är att mapparna som börjar på A, B och C är det enda som är kvar. Efter den bokstavsordningen finns där inga mappar. Vilket är himla märkligt, jag har provat att visa dolda filer men det löste ingenting. Någon med förslag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in