2010-01-02, 04:49
Medlem
cochabambas avatar
Jag har nu varit fast anställd på mitt jobb i ca 2 månader. Jag skulle nu behöva ett lån. Har jag stor chans att bli beviljad lån hos någon bank eller kreditinstitut?
Citera
2010-01-02, 05:19
Medlem
blotarns avatar
Rätt stor. En vän till mig tog lån efter två månader för att kunna köpa sig en bostadsrätt. Borde inte vara några problem.
Citera
2010-01-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
Jag har nu varit fast anställd på mitt jobb i ca 2 månader. Jag skulle nu behöva ett lån. Har jag stor chans att bli beviljad lån hos någon bank eller kreditinstitut?
23,57 %.
Du måste ju specificera omständigheterna lite bättre.
Citera
2010-01-02, 08:32
Medlem
cochabambas avatar
okej har ju nu fast inkomst på cirka 16000 före skatt.
vill låna ca 120000 som jag tänkt betala tillbaka under ca 3 år.
Äger inget spec för tillfället, bil eller så, och har ingen borgensman.
Vad kan ni rekommendera , traditionell bank eller kreditinstitut på internet? Kanske båda?
Citera
2010-01-02, 10:06
Medlem
Det bästa är att du frågar din egen bank först, dvs där du får in din lön. Sedan kan du fråga hos något kreditinstitut om du får ett nej. Ett tips är bara att du inte drar på dig för många kreditupplysningar. 120.000 låter ganska mycket för ett blancolån och det är en tuff avbetalningstakt med din lön. Vad ska du ha pengarna till?
Citera
2010-01-02, 12:03
Medlem
cochabambas avatar
tack för svaret, hur länge bör man vänta mellan kreditupplysningarna, det ska vara till en investering.
Citera
2010-01-02, 13:18
Medlem
Citat:
tack för svaret, hur länge bör man vänta mellan kreditupplysningarna, det ska vara till en investering.
Alla kreditupplysningar ligger kvar i 3 år. "Investering"? Vad kan vara en så god investering att det lönar sig att ta ett blancolån? Med din lön så skulle inte jag ta risken i alla fall. Hört talas om månatligt sparande i aktier/fonder?
Citera
2010-01-03, 05:28
Medlem
cochabambas avatar
okej, ska höra imorgon på banken, tyckte bara det kanske är lite för lite om man bara vart anställd i 2 månader, att det liksom kan påverka, och att jag får avslag.
Citera
2010-01-03, 12:37
Medlem
Tjippmunks avatar
ibland har fackförbunden ganska förmånliga erbjudanden på lån utan säkerhet om du är med i ett sånt
Citera
2010-01-03, 12:40
Bannlyst
Citat:
okej, ska höra imorgon på banken, tyckte bara det kanske är lite för lite om man bara vart anställd i 2 månader, att det liksom kan påverka, och att jag får avslag.

Borde vara lungt, när jag tog mitt bolån kollade de knappt på mina anställningsavtal. Sanningen var faktiskt den att jag precis hade sagt upp mig. Dock skiljer sig bolån en aning från blancolån.

Vad är det för investering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in