2010-01-01, 22:08
Medlem
jeppe.ds avatar
God afton! Vill börja med att önska er alla ett gott nytt år!

Jag köpte mig en 32" LCD tv för några veckor sedan, införskaffade mig ganska kvickt en HDMI-DVI kabel för att köra dualscreen.

Jag har sedan tidigare en 22" lcd skärm, relativt ny. Jag vill ha skärmarna speglade, att dom visar samma innehåll istället för att det ska bli ett långtsmalt skrivbord. Men när jag ändrar till det så blir upplösningen helt fel på en av skärmarna.

Jag har ett Nvidia 8600gt grafikkort i datorn. Finns det något program eller några drivrutiner man skulle kunna ladda ner för att lösa problemet?

Tack på förhand.

MVH Jeppe.d
Citera
2010-01-02, 00:25
Medlem
räcker de inte med 32 lcd tv eller?
Citera
2010-01-02, 00:27
Medlem
jeppe.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nippleboy
räcker de inte med 32 lcd tv eller?

Har dom inte placerade på samma ställe, 32an används även som tv, och 22an som datorskärm ståendes på mitt skrivbord. När jag ser på film så tittar jag på 32an, så jag kan sitta i soffan (:
Citera
2010-01-02, 00:35
Medlem
Klona inte då utan kör med extended desktop. Då kan du dessutom visa film samtidigt som du använder datorn till annat.
Citera
2010-03-01, 20:38
Medlem
FlyingGnus avatar
upplever samma problem, har ett 8800GTS, vill ha skrivbordet klonat till min 42tums tv, då jag snabbt vill kunna sätta på tv och fortsätta med det jag gör i soffan i stället, titta på film, lyssna på musik mm.
Upplösningen på TV blir dock annorlunda, den kapar en bit av bilden, vilket gör att startmeny och i värsta fall en del av texten försvinner från filmer, problemet är samma på sidorna och i överkant. Min skärm är av samma märke och en 24tums, vill att bådas upplösning ska ligga på 1920X1080. Vilket den primära är inställd på och den sekundära ska vara klonad till. Detta funkade smärtfritt i Vista men nu kör jag win7 och sedandess har problemet funnits. Någon som har en bra lösning?

/the gnu
Citera
2010-03-04, 20:50
Medlem
FlyingGnus avatar
Ingen som har något bra sätt att lösa detta? Mer än att utsöka istället för att klona, för mig känns detta som en sämre alternativ, men det måste ju finnas fler som haft detta problem? Hur löste ni det?
Citera
2010-03-04, 20:54
Medlem
galaktoss avatar
har samma problem men har gett upp
Citera
2010-03-04, 21:59
Medlem
Skogswalds avatar
Jag skuggar igenom ämnet, och rent spontant upplever jag något av en flashback (hehuHEhe @ mig) från nu en herrans massa år. Körde alltid Clone Mode. En liten 15" tjockdataskärm på 1024x768. Tjockteven jag hade uppkopplad gav då naturligtvis också 1024x768. No harm, everything fine.

Problemet uppkom den dagen jag fick en ny fräsch 19" skärm, och kunde börja använda - den lite mer stilrena - 1280x1024 upplösningen. Naturligtvis ville inte kompositen ut till tjockteven köpa en sådan grundupplösning där, utan det blev mycket riktigt så att jag liksom drog omkring skrivbordet på teven. Blä.

Jag hamnade i en period av jobbigt vemod. Skulle jag bita sura äpplet och fortsätta köra gamla hederliga 1024x768 på båda enheterna, eller ge mig in på "Extended view". Med dagens setup hade ju Extended view varit det naturliga valet, fast då var burkarna positionerade j-vligt bhängligt så de mest banala operationer mellan skrivborden blev lite grann som den klassiska scenen med en gubbe uppe på taket uti kvastantennen och den andra uti teven. "Lite mer vänster, lite mer höger, såja, nej, flimmer". Ni hajar.

Jag kanske är helt off-topic, kanske inte, jag fick iaf sån deja vu så jag kände tvång att dela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in