2010-01-01, 18:30
Medlem
KallePiggs avatar
Nån annan som råkat ut för detta? När jag spelar upp en filmfil, typ .avi, i nya Winamp (version 5.571) och dubbelklickar på filmrutan så att den förminskas och sen dubbelklickar en gång till så det blir helskärm igen så "stöter Winamp på ett problem" och slutar fungera. Skitjobbigt. Är detta relaterat till nya versionen av Winamp eller är det nåt annat, typ skumma restfiler som ligger och skräpar och stör?

Jag har försökt att avinstallera och ominstallera Winamp + samt scannat datorn med hjälp av Advanced SystemCare, som ju ska ta bort just onödiga restfiler, men det funkar inte ändå.

Oerhört tacksam för svar!!
Citera
2010-01-10, 20:09
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Vad kör du för OS?
(jag har också problem och funderar på vad man kan byta till. Winamp är som Nero - förvuxet hybrisprogram)
Citera
2010-01-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Vad kör du för OS?
(jag har också problem och funderar på vad man kan byta till. Winamp är som Nero - förvuxet hybrisprogram)
Testa foobar2000 grabbar, rikigt fina grejer
http://www.foobar2000.org/
Fast det är ju bara till musik. Använd inte winamp till avi utan cccp
http://www.cccp-project.net/
Citera
2010-01-16, 02:19
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Vad kör du för OS?

Windows Vista.
Citera
2010-01-16, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Nån annan som råkat ut för detta? När jag spelar upp en filmfil, typ .avi, i nya Winamp (version 5.571) och dubbelklickar på filmrutan så att den förminskas och sen dubbelklickar en gång till så det blir helskärm igen så "stöter Winamp på ett problem" och slutar fungera. Skitjobbigt. Är detta relaterat till nya versionen av Winamp eller är det nåt annat, typ skumma restfiler som ligger och skräpar och stör?

Jag har försökt att avinstallera och ominstallera Winamp + samt scannat datorn med hjälp av Advanced SystemCare, som ju ska ta bort just onödiga restfiler, men det funkar inte ändå.

Oerhört tacksam för svar!!
Ofta är det dåliga codecs, eller för många i konflikt. Testa avinstallera alla codecs du har, starta om datorn. Installera sedan nya, räcker oftast med tex K-Lite/Ffdshow som du tex finner på www.free-codecs.com eller använd en annan spelare som tex Kmplayer/MPC eller en med inbakade egna codecs som tex Gomplayer.
Citera
2010-01-19, 14:21
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Ofta är det dåliga codecs, eller för många i konflikt. Testa avinstallera alla codecs du har, starta om datorn. Installera sedan nya, räcker oftast med tex K-Lite/Ffdshow som du tex finner på www.free-codecs.com eller använd en annan spelare som tex Kmplayer/MPC eller en med inbakade egna codecs som tex Gomplayer.

Ok.. dum fråga: var i datorn ligger de codecs jag redan har installerade?
Citera
2010-01-19, 14:56
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Ok.. dum fråga: var i datorn ligger de codecs jag redan har installerade?

Kör Sysinternals AUTORUNS så ser du vilka codes du har installerade.

Media Player Classic med CoreAVC är att föredra över Winamp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in