2010-01-01, 16:02
Medlem
King_Helixs avatar
Hej alla.
Igår köpte jag en beggad Acer lappe med Win7 installat.
Det första jag gjorde med den var att gå igenom allt för att ta bort onödiga filer o progg från förra ägare. Vill inte ha messanger, toolbars o annan skit som bara ligger o suger minne.

Senare när jag skulle konfiga mitt e-mail så visade det sig att jag råkat ta bort e-mail progget by mistake. Jag trodde att det fortfarande användes outlook express, men istället heter det visst nåt med "Live"...som jag naturligtvis trodde var nåt messangerprogram eller nåt annat onödigt kvarlämnat av förra ägaren.
Så nu har ja inget mailprogram kvar i win7.

Hur göra här? Kan jag installa det igen på nåt sätt? Fick ingen cd eller dvd med datorn, men skarp win7 är installad. Tittade lite i "lägg till program & windowskomponenter" men kan inte hitta nåt med live eller e-mail där. Windows update hittar heller inget förutom drösvis med språktillägg...som ja inte vill installa.

Googlade lite och hittade outlook express 6.0....kan det funka att installa på win 7?

Oh crap. Ser nu att det finns en egen win7 tråd. F´låt mod....flytta detta gärna.
Senast redigerad av King_Helix 2010-01-01 kl. 16:05. Anledning: felpost
Citera
2010-01-01, 16:31
Medlem
hittade detta vid en googling:

Open the start menu and type 'essentials', click on the first item that comes up -> "go online to get windows live essentials"

From there you can download and install the windows mail program along with some of the other programs that microsoft left out of windows 7 (such as movie maker, messenger, and a photo editor).

Testa vettja

Annars skulle jag skaffa gmail istället Mycket trevligare...
Citera
2010-01-01, 16:35
Medlem
DoDaDas avatar
du kan alltid annars använda Thunderbird. Ett mycket trevligt program som är simpelt och effektivt!
Citera
2010-01-01, 17:34
Medlem
King_Helixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaNjii
hittade detta vid en googling:

Open the start menu and type 'essentials', click on the first item that comes up -> "go online to get windows live essentials"

From there you can download and install the windows mail program along with some of the other programs that microsoft left out of windows 7 (such as movie maker, messenger, and a photo editor).

Testa vettja

Haah...det funkade bra. Tack för hjälpen kaNjii. Snabb o fungerande support...sånt tycker vi om

Ja får sluta messa till mina datorer. Ja är för jävla snabb med att stänga av olika funktioner o tjänster o ta bort allt möjligt som ja tycker inte behövs.....med varierande resultat kan ja tillägga....lol.
Men på nåt sätt får ja oftast igång det mesta igen. Fast ibland har det varit så illa så ja måste ominstalla windows...haha. Men ja har rätt kul
Senast redigerad av King_Helix 2010-01-01 kl. 17:37. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in