2010-01-01, 16:02
Medlem
King_Helixs avatar
Hej alla.
Igr kpte jag en beggad Acer lappe med Win7 installat.
Det frsta jag gjorde med den var att g igenom allt fr att ta bort ondiga filer o progg frn frra gare. Vill inte ha messanger, toolbars o annan skit som bara ligger o suger minne.

Senare nr jag skulle konfiga mitt e-mail s visade det sig att jag rkat ta bort e-mail progget by mistake. Jag trodde att det fortfarande anvndes outlook express, men istllet heter det visst nt med "Live"...som jag naturligtvis trodde var nt messangerprogram eller nt annat ondigt kvarlmnat av frra garen.
S nu har ja inget mailprogram kvar i win7.

Hur gra hr? Kan jag installa det igen p nt stt? Fick ingen cd eller dvd med datorn, men skarp win7 r installad. Tittade lite i "lgg till program & windowskomponenter" men kan inte hitta nt med live eller e-mail dr. Windows update hittar heller inget frutom drsvis med sprktillgg...som ja inte vill installa.

Googlade lite och hittade outlook express 6.0....kan det funka att installa p win 7?

Oh crap. Ser nu att det finns en egen win7 trd. Flt mod....flytta detta grna.
Senast redigerad av King_Helix 2010-01-01 kl. 16:05. Anledning: felpost
Citera
2010-01-01, 16:31
Medlem
hittade detta vid en googling:

Open the start menu and type 'essentials', click on the first item that comes up -> "go online to get windows live essentials"

From there you can download and install the windows mail program along with some of the other programs that microsoft left out of windows 7 (such as movie maker, messenger, and a photo editor).

Testa vettja

Annars skulle jag skaffa gmail istllet Mycket trevligare...
Citera
2010-01-01, 16:35
Medlem
DoDaDas avatar
du kan alltid annars anvnda Thunderbird. Ett mycket trevligt program som r simpelt och effektivt!
Citera
2010-01-01, 17:34
Medlem
King_Helixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaNjii
hittade detta vid en googling:

Open the start menu and type 'essentials', click on the first item that comes up -> "go online to get windows live essentials"

From there you can download and install the windows mail program along with some of the other programs that microsoft left out of windows 7 (such as movie maker, messenger, and a photo editor).

Testa vettja

Haah...det funkade bra. Tack fr hjlpen kaNjii. Snabb o fungerande support...snt tycker vi om

Ja fr sluta messa till mina datorer. Ja r fr jvla snabb med att stnga av olika funktioner o tjnster o ta bort allt mjligt som ja tycker inte behvs.....med varierande resultat kan ja tillgga....lol.
Men p nt stt fr ja oftast igng det mesta igen. Fast ibland har det varit s illa s ja mste ominstalla windows...haha. Men ja har rtt kul
Senast redigerad av King_Helix 2010-01-01 kl. 17:37. Anledning: tillgg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in