2010-01-01, 15:09
Medlem
ingenios avatar
Tror ni att det kan ligga ngonting i det som mnga "konspirationsteoretiker" vill gra gllande, dvs att ACTA r den nya vrldsordningens frsk att ta kontroll ver Internet och stnga ner alla de bloggar m.m. som anses obehagliga?

Ryker Flashback? Blir det kanske brevduvor nsta?
Citera
2010-01-01, 15:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Kort svar p samtliga frgor: Nej.

Dock s tycker jag inte att ACTA r ngot positivt.
Citera
2010-01-23, 22:48
Medlem
Sleazers avatar
hoppas iaf att flashback inte ryker... detta r ngot av det bsta som finns enligt mig.
och jag tror inget gott om ACTA!

lyssna bara hur det lter...
man ska AKTAsig fr dom!
Citera
2010-01-24, 17:35
Medlem
Vidovdans avatar
Det som lckt ut om ACTA r att det handlar om att stoppa piratkopiering och varumrkesfrfalskning. Alts ett slags IPRED deluxe som ska glla ver hela EU och Nordamerika.

Sen gr det massa rykten om vad som egentligen str dr. S blir det alltid nr frhandlingarna r hemliga. Om de bara varit ppna med vad de hller p med skulle det inte cirkulera lika mycket rykten. Ngra av dessa rykten r i alla fall att det skulle bli frbjudet att publicera texter p internet utan att frst registrera sig med namn och personnummer hos en ny global myndighet. Det skulle krvas en slags licens fr att f blogga och den licensen kan ocks bli indragen om man skriver ngot olmpligt. Kanske nnu viktigare r att det d blir omjligt att blogga anonymt. Alla som skriver ngot mste registrera sig med sitt riktiga namn och alla blir ocks juridiskt ansvariga fr vad de skriver. Antisemitism, hets mot folkgrupp, religis intolerans, homofobi, konspirationsteorier. Att skriva om ngot sdant leder omedelbart till indragen licens och bter.

Men det r som sagt bara rykten. I den text som lckt ut hittills av ACTA str det bara om piratkopiering och varumrkesfrfalskning.

http://frapedia.se/wiki/ACTA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in