2010-01-01, 14:01
Medlem
Har suttit hela morgonen och följt guider om hur man bränner in en permanent text i en avi-film och bränner till skiva.
Jag har en mapp med dessa filer:
filmen.avi
filmen.srt

En guide beskriver att man skall använda TMPGENC för att bränna in. Allt fungerar förutom att jag inte får något ljud i TMPGENC när jag testar med "Preview". Letade runt på lite FAQ:er och hittade en guide som sa att man skulle konvertera ljudet i filmen till WAV eller något. Men nästan alla program kostar. Men hur fan kan man konvertera ljudet i en video(avi)? Låter lite dumt. Det är alltså ljudet som är problemet och jag undrar om ni vet vad man kan göra.

Sedan har jag två andra frågor jag funderat på ett tag och som jag skulle vilja ha svar på:

1. Går det att bränna över avi filmer(med text) till CD-skivor(inte dvd alltså) och spela upp på en DVD-spelare? Det är nämligen en serie, Heroes jag ska bränna in.
2. Typ varenda srt-fil man laddar ner stämmer inte på tidslinjen. Går detta att fixa på nåt sätt? Så jävla irriterande.
3. Om jag får detta att funka till slut, vilket alternativ ska jag välja när jag bränner i Nero?

Och snälla försök bara hjälpa mig, jag lovar er jag har sökt som en idiot och får jag en länk till med text spräcker jag seriöst skärmen.
Senast redigerad av No6 2010-01-01 kl. 14:04.
Citera
2010-01-01, 14:03
Medlem
kissen_mjaus avatar
ConvertXtoDvd
Fungerar över alla förväntningar.
enkelt snabbt och felfritt.

och ja den gör exakt det du du vill den ska göra .. slänga över 4-5 avsnitt på en dvd är inga problem med text och en fin meny
Citera
2010-01-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
ConvertXtoDvd
Fungerar över alla förväntningar.
enkelt snabbt och felfritt.

och ja den gör exakt det du du vill den ska göra .. slänga över 4-5 avsnitt på en dvd är inga problem med text och en fin meny

Så jag behöver bara en avi-fil och en srt-fil och ConvertXtoDvd? Hur lägger man in texten då?
Citera
2010-01-01, 15:30
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Så jag behöver bara en avi-fil och en srt-fil och ConvertXtoDvd? Hur lägger man in texten då?
Så länge filerna har rätt namn och ligger i samma katalog så tar convert dom automatiskt.
Du kommer få info innan formateringen så det är bara kolla om texten är inbakad eller ej.
Citera
2010-01-01, 15:43
Medlem
Citat:
Så länge filerna har rätt namn och ligger i samma katalog så tar convert dom automatiskt.
Du kommer få info innan formateringen så det är bara kolla om texten är inbakad eller ej.

Okej, tack!
Citera
2010-01-01, 15:44
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Okej, tack!
denada, dagens goda gärning
Citera
2010-01-01, 16:20
Medlem
Citat:
denada, dagens goda gärning
Har fixat ConvertXtoDvd nu. Har en fråga. Har konverterat ett avsnitt. Då kommer det fram "Sätt in en DVD för att fortsätta". Avsnittet tar ju inte upp en hel DVD. Om jag vill bränna över flera på samma kan jag trycka avbryt? Hamnar de konverterade filerna någonstans?

Tacksam för ännu en god gärning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in