2010-01-01, 13:47
Medlem
brajzillas avatar
jag hade varit i stockholm och krökat lite med polarna så när jag skulle åka hem visade sig att tågen hade slutat gått, ja vafan heybaberiba tänkte jag tar väl en springtaxi till uppsala då.

I taxin var det väldigt lätt att manipulera chaffisen och jag lyssnade till alla "invandraröden" tills vi kom fram och jag lyckades slingra mig ur taxin med en historia om min cancersjuka farfar och att min plånbok låg hemma.

Jag såg till att be honom stanna några kvarter bort gick lungt runt knuten till ett hus och lade sedan benen på ryggen, till saken hör att det är en snårig väg mellan massa olika kåkar han kan omöjligt ha spårat mig och isf går adressen till min flickvän där jag inte ens är skriven.

nu frågan: två dagar senare har taxi kurrir dragit beloppet från kontot utan att jag lämnat varken id eller någon annan form av info (helt sjukt)
jag har tänkt på att dom har kameror med jag har inte blivit dactad eller nått annat konstigt

kan små taxifingrar ha rotat där dom inte ska rota?

(obs moralpredikningar undanbedes)
Senast redigerad av brajzilla 2010-01-01 kl. 13:54.
Citera
2010-01-01, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Du ska fan inte ta en springtaxi. Punkt slut. Har du inte motivation att gå, betala för taxin. Fan bara lågt att dra en springtaxi...

Har du läsproblem eller?

OnT: Har du inte visat upp ditt leg eller någonting innan? Har du kvar ditt bankkort och leg just nu?
Skulle mycket väl kunna vara så att taxichaffisen har fingrat lite på din plånbok osv...
Citera
2010-01-01, 14:06
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon

Har du läsproblem eller?

OnT: Har du inte visat upp ditt leg eller någonting innan? Har du kvar ditt bankkort och leg just nu?
Skulle mycket väl kunna vara så att taxichaffisen har fingrat lite på din plånbok osv...

addade den efter hans moralpredikning dock kände att det kunde komma mer

OnT: nej är helt säker på att inget hänt med min plånbok eller något annat så det är jävligt skumt
Citera
2010-01-01, 14:09
Medlem
epost72s avatar
Ringde du efter TAXIN eller tog du en på gatan?
Citera
2010-01-01, 14:11
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ringde du efter TAXIN eller tog du en på gatan?

jag tog den direkt utanför t-centralen på gatan
Citera
2010-01-01, 14:12
Medlem
Ronilles avatar
Shit, vilken grej. Har tyvärr inget råd att ge men ska bli spännande att höra hur i helvete de lyckades med det! Hur mkt fick du punga ut med?
Citera
2010-01-01, 14:15
Medlem
epost72s avatar
Lite småskumt är det att han lät dig gå utan att ta några uppgifter öht.
inte ens ditt namn?
Citera
2010-01-01, 14:15
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Shit, vilken grej. Har tyvärr inget råd att ge men ska bli spännande att höra hur i helvete de lyckades med det! Hur mkt fick du punga ut med?

jag är rätt imponerad själv med 1300kr
Citera
2010-01-01, 14:16
Medlem
Ronilles avatar
Woops, det var en slant! Fattar inte hur de lyckades lista ut det, sa du något personligt till chaffisen?
Citera
2010-01-01, 14:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Lite småskumt är det att han lät dig gå utan att ta några uppgifter öht.
inte ens ditt namn?

jag antar att jag ljög, och att han trodde jag bodde i precis den trappen vi stannade utanför, till saken hör att jag klarat den här akten x antal gånger förut en gång med ett sexpack folköl som "pant"
Citera
2010-01-01, 14:19
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Woops, det var en slant! Fattar inte hur de lyckades lista ut det, sa du något personligt till chaffisen?

nej inget av värde mest "jag gillar ketchup" typ sånna grejer
Citera
2010-01-01, 14:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jag antar att jag ljög, och att han trodde jag bodde i precis den trappen vi stannade utanför, till saken hör att jag klarat den här akten x antal gånger förut en gång med ett sexpack folköl som "pant"
Du har gjort det flera gånger med samma taxibolag?
Frågan är då om du även åkt taxi och betalt med kort?
Med tanke på formuleringen "jag antar att jag ljög" var du mycket berusad?
Kan du ha tappat något som kan identifiera dig?

Kameror finns ju i de flesta taxibilar pga rån osv frågan är i vilken mån det sparas bilder på kunderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in