2010-01-01, 14:26
Medlem
FetFulElaks avatar
Men hur fan har de fått ditt kontonummer? Och du kan ju bestrida det, om du inte skrivit på någon kortnota (slip). Ingen kan ju bara dra pengar från ditt konto så där...
Citera
2010-01-01, 14:29
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du har gjort det flera gånger med samma taxibolag?
Frågan är då om du även åkt taxi och betalt med kort?
Med tanke på formuleringen "jag antar att jag ljög" var du mycket berusad?
Kan du ha tappat något som kan identifiera dig?

Kameror finns ju i de flesta taxibilar pga rån osv frågan är i vilken mån det sparas bilder på kunderna.

mm grejen är att det var typ 5 år sen jag gjorde sånt här så därför känns det långsökt men har tänkt i dom banorna själv... jag var berusad men jag var helt klart med i matchen. jag har alla föremål av värde men man kan ju inte svära på om man tappat ett kvitto eller nått sånt har man ju inte sån stor koll på
Citera
2010-01-01, 14:32
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Men hur fan har de fått ditt kontonummer? Och du kan ju bestrida det, om du inte skrivit på någon kortnota (slip). Ingen kan ju bara dra pengar från ditt konto så där...

har inte skrivit på något, men jag tänker att om jag ska bestridda det så har väl dom mig på videofilm så det spricker väl säkert och beloppet stämmer på pricken
Citera
2010-01-01, 14:36
Medlem
brajzillas avatar
jag har nog åkt lagligt med dom förut och betalat kan dom ha sparat sånna uppgifter och matchat med? låter ju väldigt långsökt men det e fan det enda jag kan tänka mig
Citera
2010-01-01, 14:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jag har nog åkt lagligt med dom förut och betalat kan dom ha sparat sånna uppgifter och matchat med? låter ju väldigt långsökt men det e fan det enda jag kan tänka mig
Jag tänk lite på den möjligheten också.
Men frågan är om de verkligen får registrera kunder på det viset?
Citera
2010-01-01, 14:43
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Jag tänk lite på den möjligheten också.
Men frågan är om de verkligen får registrera kunder på det viset?

det tror jag inte dom får men o andra sidan kom det ju fram för ett tag sen att många feta äckliga taxichaffisar byter resor mot sex så deras moral e väl sådär
Citera
2010-01-01, 14:45
Medlem
epost72s avatar
http://www.ab.lst.se/templates/PressRelease____4825.asp
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=269958

Jag hittade några gamla artiklar så jag vet inte riktigt vad som gäller men kamerorna tar bilder i början och slutet av färden och bilderna får sparas i en månad.
Citera
2010-01-01, 14:49
Medlem
Randomdude34s avatar
Kamera kanske? Sen bara kolla de som bor i området där den stanna? Du får ta och gå nån km nästa gång du kör
Citera
2010-01-01, 14:50
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
http://www.ab.lst.se/templates/PressRelease____4825.asp
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=269958

Jag hittade några gamla artiklar så jag vet inte riktigt vad som gäller men kamerorna tar bilder i början och slutet av färden och bilderna får sparas i en månad.

hm ja det är svårt att säga men det tummas ju säkert på reglerna som vanligt tills kalla fakta eller janne josefsson avslöjar dom...
Citera
2010-01-01, 14:52
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Kamera kanske? Sen bara kolla de som bor i området där den stanna? Du får ta och gå nån km nästa gång du kör

jag är inte skriven i det här bostadsområdet eftersom jag bor hos min tjej har lägenhet i en helt annan stadsdel
Citera
2010-01-01, 15:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
hm ja det är svårt att säga men det tummas ju säkert på reglerna som vanligt tills kalla fakta eller janne josefsson avslöjar dom...

Det jobbiga för dom som utsätts för detta inte är i sits att klaga, man kan ju inte bestrida att man åkt i taxin om de har en på bild.

Jag tror att de använder kamerorna mer till springnotor.
Rånrisken används de säkert till också men de tummar på reglerna och bryter mot dataregisterlagar.
Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att registrera kortnummer tillsammans med bild men det görs säkert ändå.

Hur som helst
Har de kryddat notan eller är den rimlig?
Citera
2010-01-01, 15:11
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Det jobbiga för dom som utsätts för detta inte är i sits att klaga, man kan ju inte bestrida att man åkt i taxin om de har en på bild.

Jag tror att de använder kamerorna mer till springnotor.
Rånrisken används de säkert till också men de tummar på reglerna och bryter mot dataregisterlagar.
Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att registrera kortnummer tillsammans med bild men det görs säkert ändå.

Hur som helst
Har de kryddat notan eller är den rimlig?

tror det jag med, nej notan var exakt vad den stannade på som tur var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in