Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
TS egen avatar är ju svaret på hennes fråga
Men fetma signalerar inte enbart hälsa+fertilitet. När den moderna människan med sina stenåldersgener är omgiven av lättillgängliga kalorier kan för mycket övervikt också signalera 1)jobbigt dålig självdisciplin 2)sjukdom som man gör bäst i att undvika.
Hos mig personligen är de stora kvinnorna poppis därför att jag haft mycket roligare sex med dem än med tunnisarna.
Ja, mycket handlar väl om vad man förknippar fetman med. Frugan är doktor och därför tänker jag omedelbart hjärtinfarkt när jag ser en tjock kvinna. Är hon lite äldre blir det ännu mer hjärtinfarktsförknippande. Inte så sexigt. Men en smal kvinna förknippar jag både med intellekt och råd att äta bra mat (= inte så fet mat) = sexigt.
Jag kan inte hjälpa det, men tycker det är korkat att vilja vara fet. Jag och frugan förfasade oss över någon dokumentär (hittade på aftonbladets sajt) med en kvinna i 30-årsåldern vars mål var att bli fetast, hon kunde knappt röra sig på grund av allt fläsk och maken flåsade om hur sexig hon var (ja, han var svart). Vidrigt. Men jag tänker mig att för de som tänder på riktigt feta kvinnor kanske det finns något fascinerande över detta trashiga undergångsbeteende att både vara festare än fetast och dessutom vika ut sig till allmän beskådan.