2010-03-21, 15:32
Medlem
ekoapelsins avatar
I mitt liv så har jag märkt att feta kvinnor har högre krav på sina ragg än smalare tjejer.

Och nej, tjocka kvinnor är inte populära, det finns en orsak till att alla tjejer på dating sidor tar sina kort i den där "titta vad smal jag är" vinkeln, och sen så träffar man en hoppborg.
Citera
2010-03-24, 11:56
Medlem
purity666s avatar
Är feta kvinnor populära? Vardå?
Jag tycker mest att majoriteten av de killar som tänder på större tjejer också ofta dras med någon felkoppling i hjärnan som gör dom till kompletta idioter.
Jag är en stor kvinna o jag har jäävligt svårt att hitta män som både tänder på min kropp och är friska i huvudet. Det är lite enklare att hitta de som kan ha överseende med min kropp för att jag är så fantastisk i övrigt

För övrigt tror jag det finns en nyfikenhet i att knulla en fet tjej. Går massa rykten om att feta är så vilda i sängen, ohämmade o bla bla. Lite tabu också kanske.. Så det finns ju en del karlar därute med smal sambo som gladeligen skulle sätta på en tjockis vid sidan av.

Förhållanden är svårare. Där tror jag faktiskt att en fet man vinner över en fet kvinna.

Men det gäller väl överallt? Alla kvinnor får väl skamliga förslag i större utsträckning än män? Vare sig det gäller korta, långa, feta, anorektiker, fula, missbildade osv. Men att ta med hem o visa upp som flickvän är ju en annan sak.
Citera
2010-03-24, 22:29
Medlem
Nekro.s avatar
Själv hatar jag feta kvinnor,eller jag hatar faktiskt alla överviktiga peroner
Men jag tror vissa män har utvecklat en slags fetish för just feta brudar.
Citera
2010-03-25, 05:04
Medlem
Grumbledocks avatar
Kanske för att feta kvinnor symboliserar bra mödrar och överlevnad?
Fet = mycket mat = stor chans att överleva, och ett par rejäla bröst, breda höfter etc. betyder att de ska bli bra mammor/kunna föda smidigt, iaf tror jag det var den evolutionära grundtanken. Sen har den moderna människan misstolkat och överdrivit upp i 200kg-klassen, huvva
Citera
2010-04-17, 01:37
Medlem
GrotteKvarnens avatar
Sen finns det den enkla förklaringen att män alltid kommer vara mer benägna att ha sex med kvinnor även om de inte är perfekta än vad kvinnor är motsvarande män. Detta är för att kvinnorna alltid kmmer att dras med med att fostra barnen vilket inte nödvändigtvis faller på fadern.

Intressant är då att kvinnor i dagens samhälle får en massa fördelar för att teoretiskt föda någons barn ( vilket de inte kommer att göra eftersom de använder preventivmedel) och på så sätt både äter kakan och behåller den på samma gång. Det är Bland annat därför feminismen är så felaktig i sitt grundtänkande. Ex rimligheten att en kvinna ska få samma lön fast hon är borta en 5 del av sitt yrkesliv. Ja kom gärna med motargument det är det som är så underbart att feminister tror att de har logiken på sin sida.
Citera
2010-04-19, 18:52
Medlem
jedifiddes avatar
Feta kvinnor är aldrig poppis. USCH!!!!
Citera
2010-04-19, 23:15
Medlem
Feta kvinnor KAN vara riktigt heta tycker jag!
Ska vara ärlig och erkänna att jag faktiskt varit medlem på en site där grovt överviktiga kvinnor håller till och viker ut sig, typ som modeller. Och många av dom var riktigt sexiga, jag gillar kurvor i alla dess former, en kvinnokropp helt utan kurvor är i stort sett helt ointressant för mig.

Men just att "feta kvinnor är mer poppis", är ju inte särskillt konstigt alls. Då kvinnan i rent av symboliserar begreppet SEX i dagens samhälle, och samtidigt då vi män inte alls anses som attraktiva.
Kvinnor syns, kvinnor ska synas i komersiellt syfte (inte män), alla älskar kvinnor, till och med kvinnorna älskar kvinnor, de älskar sig själva, de älskar varandra.
Så just att "tjocka" män inte syns är inte en enstaka företeelse, utan det omfattar hela gruppen män i allmänhet, män symboliseras inte som seixga så som kvinnor gör. Tyvärr, vilket man kan önska ibland.
Citera
2010-04-20, 02:12
Medlem
Adrian von Butts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlaloud
Jag tror inte detta är helt sant, på porrsidor kanske men i verkligheten tror jag man i allmänhet tycker feta människor är mindre attraktiva än smala. Varför? Min teori är för att det är ohälsosamt att vara fet och att det ligger i vår natur att se det som lite mindre attraktivt.
Jag är själv en tjockis (68kg 160cm) och har svårt att få killar. klart att det är pga min vikt!

min teori är att när det gäller att vara mullig har killar det enklare, en mullig kille accepteras lättare än en mullig tjej. Men när man går från mullig till fet tycker i alla fall jag att det är lika oattraktivt.

Sett ur en evolutionär synvinkel har du fel. För grottmänniskan i oss signalerar ett par breda höfter och bra med hull att, här är en hona som 1: är byggd för att föda många barn och dessutom överleva det. Och 2: är tillräckligt skicklig att samla mat för att kunna föda både sig själv och avkomman. Att sedan de senaste årtiondenas anorexiidealisering gett oss en annan estetisk referensram är en helt annan sak..
Citera
2010-04-20, 02:20
Medlem
Adrian von Butts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purity666
Är feta kvinnor populära? Vardå?
Jag tycker mest att majoriteten av de killar som tänder på större tjejer också ofta dras med någon felkoppling i hjärnan som gör dom till kompletta idioter.
Jag är en stor kvinna o jag har jäävligt svårt att hitta män som både tänder på min kropp och är friska i huvudet. Det är lite enklare att hitta de som kan ha överseende med min kropp för att jag är så fantastisk i övrigt

För övrigt tror jag det finns en nyfikenhet i att knulla en fet tjej. Går massa rykten om att feta är så vilda i sängen, ohämmade o bla bla. Lite tabu också kanske.. Så det finns ju en del karlar därute med smal sambo som gladeligen skulle sätta på en tjockis vid sidan av.

Förhållanden är svårare. Där tror jag faktiskt att en fet man vinner över en fet kvinna.

Men det gäller väl överallt? Alla kvinnor får väl skamliga förslag i större utsträckning än män? Vare sig det gäller korta, långa, feta, anorektiker, fula, missbildade osv. Men att ta med hem o visa upp som flickvän är ju en annan sak.

Ledsen att spräcka dina illusioner, men jag gillar stora tjejer och jag betraktar mig som fullt normal.
va fan, jag behärskar personlig hygien, är uppväxt i ett möblerat hem och har tänderna i behåll. Den enda drog jag missbrukar är nikotin (även om jag brukar andra), och det enda samröre jag haft med rättsväsendet handlade om fortkörning. Så ja, fullt normal förutom en rätt skadad humor.
Citera
2010-06-20, 15:11
Medlem
barastorajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedifidde
Feta kvinnor är aldrig poppis. USCH!!!!
Mer sex får dom tydligen om man skall lita på forskningen.
http://nyheter24.se/udda24/18919-fet...nor-fr-mer-sex
Citera
2010-06-20, 16:21
Medlem
TS egen avatar är ju svaret på hennes fråga

Men fetma signalerar inte enbart hälsa+fertilitet. När den moderna människan med sina stenåldersgener är omgiven av lättillgängliga kalorier kan för mycket övervikt också signalera 1)jobbigt dålig självdisciplin 2)sjukdom som man gör bäst i att undvika.

Hos mig personligen är de stora kvinnorna poppis därför att jag haft mycket roligare sex med dem än med tunnisarna.
Citera
2010-06-20, 19:33
Medlem
Sven_Hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barastorajag
Jag undrar varför stora kvinnor är så poppis medan feta män inte är det? Finns det genetiska förklaringar?

För att feta kvinnor har stora bröst och stora rövar. Tits and ass alltså, sånt som män i allmänhet gillar. Dessa båda jätteviktiga företräden förstärks nästan alltid av ökad vikt hos kvinnan, men hos mannen blir det inte lika bra... eftersom det inte finns någon har fått större kuk av att bli tjock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in