Hejsan, en liten uppdate igen.
I fredags gjorde jag ett yrseltest. Sånt där man sprutar in vatten i öronen. Kallt och varmt. Det va INTE trevligt...iaf inte när man hatar allt som har med yrsel att göra vid dehär laget.
Rent spontant så kunde hon där dock inte säga att de va nåt ovanligt. Utan allt från hörsel till tryck var helt normalt.
I Måndags hade jag tid hos en psykiatiker. Fick intrycket av att hon va mycket kunnig och intresserad av sitt jobb.
Va själv hyffsat övertygad om att hon skulle dra in en på spåret om panikångestattacker. Vilket hon också sa var en möjlighet. Men det hon trodde absolut främst på va nåt som hette Tinninglobsepilepsi.
Nåt som ska sitta i "skräckcentrum" av hjärnan...därför triggar igång så många känslor. Men också ofta startas av emotionell stress...vilket många av mina anfall har gjort.
Nu känner jag inte mycke av räddsla eller skräck när jag får attackarna. Utan mer en stark ångest, avtrubbad, apati....nåt som gnager på en. Fast, jag gissar på att sådana saker är extremt olika från person till person.
Kan inte heller säga att jag är nån rädd person...möjligen orolig. Men sällan rädd...som i skräck.
Detta är tydligen en väldigt ovanlig form av epilepsi. Och skulle förklara att känslor i huvet sitter kvar sålänge...upp mot en vecka. Att huvet känns som de dränerats på energi...men att kroppen i övrigt känns hur bra som helst.
Fick Tegretol mot Epilepsi för att se om anfallen slutar.
Nu är jag nyfiken på vad ni anser om vad hon sa? Jag fick som sagt ett väldigt bra intryck av henne, men det är ju otroligt svårt för....ja, vem som helst...att sätta nån diagnos på detta.
Men ärligt talat blev jag nästan gråt färdig när man satt där, och nån annan va nästan övertygad om att de hittat va felet va. Och gjorde nåt Konkret mot de! Men efter alla år är man ju lite skeptiskt...men ändå pirrig