Citat:
Stebe....
Sådana här så små "berättelser" som du gillar att då och då sticka in med bevisar egentligen bara en sak. Att du har en väldigt snedvriden bild av verkligheten. Det är ju härligt att höra att enligt dig vill vetenskapsmän "försöka få något till något". Du pratar inte om dig själv och dina egna nu?
Varför skulle någon bli hotad?
Jag tycker faktiskt du ska vara lite försiktig när det kommer till sådant prat. Det är du som kom med förklaringen gällande kromosomer (schimpans & människa) att det är så för att apor gjorde Gud glad och ville att vi ska vara lik dem.
Sådana här så små "berättelser" som du gillar att då och då sticka in med bevisar egentligen bara en sak. Att du har en väldigt snedvriden bild av verkligheten. Det är ju härligt att höra att enligt dig vill vetenskapsmän "försöka få något till något". Du pratar inte om dig själv och dina egna nu?
Varför skulle någon bli hotad?
Jag tycker faktiskt du ska vara lite försiktig när det kommer till sådant prat. Det är du som kom med förklaringen gällande kromosomer (schimpans & människa) att det är så för att apor gjorde Gud glad och ville att vi ska vara lik dem.
På vilket sätt ger min lilla berättelse om skräp-DNA en väldigt snedvriden bild av verkligheten?
Givetvis påverkas alla forskare och vetenskapsmän av den teori de utgår ifrån och den verklighetsuppfattning de har. De slutsatser de drar speglas mot den teori de utgår ifrån och den verklighetsuppfattning de har. Detta gäller ID-are så väl som evolutionister.
Det som gör slutsatserna i ENCODE ganska märkvärdiga är att de flesta av vetenskapsmännen som genomfört forskningen troligen är ganska övertygade evolutionister som troligen utgått ifrån den vanliga synen på skräp-DNA och ändå har de kommit fram till slutsatsen att nästan hela DNA
har funktioner.
Om det hade varit ID-forskare som kommit till denna slutsats så vore det ju mindre förvånande.
Man finner ju det man söker efter.
Och kanske skulle denna forskning kring funktionerna i DNA gå snabbare med fler ID-are som också från början utgår ifrån att det finns funktioner och förväntar sig att finna sådana.
stebe2