Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag ska försöka förtydliga vad jag tycker är skumt med evolutionsteorin.
Som sagt han uttrycker det bättre än jag, men jag tycker likadant.
Det där hade ju kunnat vara ett rimligt antagande om fossila fynd är det enda, eller åtminstone det primära som evolutionsteorin grundas på. Så är det ju inte, det fossila materialet är bara en bonus. Det är väldigt många olika grenar som alla pekar mot samma resultat, du kan ju inte låtsas som att allt har med fossil att göra?
Citat:
Sedan tror jag inte på att selektion och slump räcker, jag tror något mer måste ligga bakom. Naturlagar som vi inte förstår, en högre makt, en spelkonstruktör, vad som helst. Men inte slump och "survival of the fittest". Ska jag tro på det så måste det visas experimentiellt, på makronivå.
Det naturliga urvalet funkar om det finns svarta och vita fjärilar, eller finkar som tjänar på en lång näbb, men jag tror inte att det naturliga urvalet skapade ribosomer och RNA som sammarbetar i cellkärnan.
Du får givetvis tro vad du vill, men var går den här mystiska skiljelinjen någonstans menar du? Jag har ALDRIG sett en kreationist som kunnat tala om var skillnaden går mellan mikro- och makroevolution. Att utveckla tänder exempelvis, är det mikro- eller makroevolution? Att få simhud mellan fingrar och tår (eller sluta upp att ha det), är det mikro- eller makroevolution?
Vad är skillnaden mer än att makroevolution är många ackumulerade små förändringar?
Och var går gränsen för vad slumpen kan ställa till med tror du? Motivera gärna VARFÖR du tror som du gör.