2012-09-30, 09:38
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Om det INTE finns någon sådan biologisk naturlag, hur kommer det sig då att man aldrig någonsin har observerat en endaste encellig organism alstra en flercellig organism?

Vilket per automatik sänker hela evolutionsteorin, som grundar sig på flummet att Mannen och Kvinnan har en självskapad slumpbakterie som sin vördade Ur-Fader...

Du och din imaginära vän, gud, debatterar en imaginär meningsmotståndare med en imaginär ståndpunkt.
Citera
2012-09-30, 10:19
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Om du nu tror på den inbillade makroevolutionen, förklara då för oss alla här, vart APDJUREN i så fall härstammar ifrån?

LYCKA TILL!

Sedan kan du ta KATTDJUREN och HUNDDJUREN!

De har evolverat ur gemensamma förfäder på samma sätt som t.ex. Chihuahua-djuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/WhiteTanChihuahua.jpg) och Leonberger-djuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Leonberg-Male-Adulte-Ursus.jpg) har evolverat ur gemensamma förfadern vargdjuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Canis_lupus_laying.jpg).
Citera
2012-09-30, 13:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
De har evolverat ur gemensamma förfäder på samma sätt som t.ex. Chihuahua-djuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/WhiteTanChihuahua.jpg) och Leonberger-djuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Leonberg-Male-Adulte-Ursus.jpg) har evolverat ur gemensamma förfadern vargdjuret (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Canis_lupus_laying.jpg).

Vargen är också ett HUNDDJUR!

Jag frågade från vilket sorts djur som hunddjuren flummat fram från, och så ger du mig bara bilder på HUNDDJUR...
Citera
2012-09-30, 17:18
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Vargen är också ett HUNDDJUR!

Jag frågade från vilket sorts djur som hunddjuren flummat fram från, och så ger du mig bara bilder på HUNDDJUR...

Hunddjur och kattdjur har gemensam släktskap i ordningen rovdjur. Hunddjur, kattdjur och primater är alla däggdjur. Chihuahua och Leonberger är båda hundraser som trots sina uppenbara olikheter har evolverat ur gemensamma förfäder - vargar. Det är likadant med hunddjur, kattdjur och primater. De har alla evolverat ur gemensamma förfäder en gång i tiden. Det är vetenskapligt faktum!
Citera
2012-09-30, 21:28
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Hunddjur och kattdjur har gemensam släktskap i ordningen rovdjur. Hunddjur, kattdjur och primater är alla däggdjur. Chihuahua och Leonberger är båda hundraser som trots sina uppenbara olikheter har evolverat ur gemensamma förfäder - vargar. Det är likadant med hunddjur, kattdjur och primater. De har alla evolverat ur gemensamma förfäder en gång i tiden. Det är vetenskapligt faktum!

hur mycket du avlar och muterar och förgiftar och blandar vargar shäfrar och chihuahuor med varandra förblir dom hunddjur. Dom kommer aldrig bli nått annat. Att det fortfarande finns folk som tror på evolutionssagan!! Helt otroligt.
Citera
2012-09-30, 21:36
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
hur mycket du avlar och muterar och förgiftar och blandar vargar shäfrar och chihuahuor med varandra förblir dom hunddjur. Dom kommer aldrig bli nått annat. Att det fortfarande finns folk som tror på evolutionssagan!! Helt otroligt.
Hört talas om "speciation"?
Citera
2012-10-01, 21:35
Medlem
hejsantests avatar
Citat:

Skulle vara väldigt intressant att se dig svara på dessa 10 frågor, obs läs hela texten:
https://www.flashback.org/sp31791994
Citera
2012-10-01, 22:32
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Skulle vara väldigt intressant att se dig svara på dessa 10 frågor, obs läs hela texten:
https://www.flashback.org/sp31791994

välj ut en max två frågor så ska jag kika närmare på det.
Citera
2012-10-01, 23:31
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
välj ut en max två frågor så ska jag kika närmare på det.

Nej, jag vill ha alla tio frågor. De är väldigt enkla och snabba, har man ett enda bevis mot dem går det att svara på dem direkt. Filmerna är också korta...
Citera
2012-10-02, 00:45
Medlem
Om det nu är så att människan levde för miljoner år sedan hur kommer det sig att det tagit så lång tid att utveckla stora samhällen och skriftspråk ?

Förstår mig inte på dessa människor som tror att människor levt så länge. Inte troligt i mina ögon.
Citera
2012-10-02, 00:51
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Om det nu är så att människan levde för miljoner år sedan hur kommer det sig att det tagit så lång tid att utveckla stora samhällen och skriftspråk ?

Förstår mig inte på dessa människor som tror att människor levt så länge. Inte troligt i mina ögon.
Verkar som du sitter på andra källor än vad jag gör. Homo sapiens har endast existerat i ca 250 000 år. Samt Homo Sapiens Sapiens "den moderna människan" har endast existerat i ca 50 000 år.
Citera
2012-10-02, 01:14
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Nej, jag vill ha alla tio frågor. De är väldigt enkla och snabba, har man ett enda bevis mot dem går det att svara på dem direkt. Filmerna är också korta...

jag kommer inte ägna timmar åt en svammelsaga så jag väljer frågorna åt dig då eftersom du inte gjorde det själv. tog fråga 9 och 2.

fråga 9

1909 presenterades nån bok av en gubbe som hette leche med 180 rudimemtära organ hos människan. I takt med att medicinsk kunskap ökar minskar antalet "rudimentära organ".

Nu verkar vi vara nere i ett par tre stycken. Svansbenet t ex har en viktig funktion som muskelfäste för vitala inre bäckenorgan. Listan över funktioner kan göras lång.

klipper in lite
Bland annat har man funnit ett funktionellt och ändamålsenlig samspel mellan svanskotan och de muskler som vidgar kvinnans förlossningskanal och på så sätt underlättar födseln. Vidare är svanskotan en fästpunkt för bäckenbotten, en kraftig muskel och senplatta med öppningar för ändtarmen, urinvägarna och de kvinnliga könsorganen. Muskulatur kring ändtarmen, sitter också förankrad vid svansbenet. Därigenom lyfts anus och medverkar vid avföringsprocessen. Svansbenet är en viktig fästpunkt, där många nerver och muskler sammanstrålar, och kan därför inte betraktas som en isolerad bendel skild från omgivande kroppsstrukturer. Och långt från att vara en rudimentär svans med muskulatur lämpade för svansrörelser, tjänar de små muskelbanden fästade vid svanskotan flera olika syften, framhåller Cartmill m fl, (14) med en tydlig adress till de som fortfarande menar att svanskotan är en förtvinad svansrest.

det inte handlar om en vanlig svans utan om en svansliknande bildning i korsryggstrakten, huvudsakligen bestående av fettvävnad, men utan ben eller broskstrukturer. Tidigare togs fenomenet som ett bevis för Darwins utvecklingslära om att människan härstammar från ett pälsklätt däggdjur med svans. Dagens forskare är emellertid mycket skeptisk till detta bevis. Orsaken är att denna svansbildning saknar praktiskt taget alla de inre strukturer som en vanlig däggdjurssvans har. Det är en missbildning besläktad med felplacerade och underutvecklade "fingrar" och "tår" som då och då förekommer hos nyfödda och som vanligtvis förbigås med total tystnad.

fråga 2
jag hittade en lång lista och en av dom skrattade jag lite åt för det stämmer så bra.

13. Evolutionisters debatteknik
I debatter med meningsmotståndare går evolutionister ofta på spelare istället för puck. Deras argument går ut på att evolutionsmotståndarna antingen är lögnare, illvilliga, okunniga eller korkade. Sakfrågan bemöts sällan. Detta är ett tydligt indicium för att deras sakargument saknar innehåll.

men personligen tyker jag förljande är ett av dom bästa bevisen mot evolutionen.

2. Information
Våra gener innehåller mängder av information. Information uppstår inte av sig självt utan har alltid ett intelligent ursprung. Hittar jag mönstret "Jag älskar Helene" i sanden på en badstrand är den enda vettiga slutsatsen att formerna innehåller information, med en avsändare, ett budskap och en tänkt mottagare. På motsvarande sätt söker NASA efter utomjordisk intelligens genom att söka efter information i det radiobrus som når oss från alla delar av universum. Finner vi information över en viss komplexitetsnivå drar vi alltid slutsatsen att den har en intelligent sändare. Den rikaste information vi känner finns i den genetiska koden. Att denna skulle ha uppkommit utan intelligens bryter därför emot all erfarenhet. Den enda vettiga slutsatsen är att det finns en skapande intelligens bakom.
Senast redigerad av menpalla 2012-10-02 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in