2011-11-19, 20:23
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Det finns riktig fakta som kullkastar evolutionsteorin, men det accepteras inte eftersom det finns en fördom bland evolutionister att bara materialistiska/naturliga förklaringar accepteras, förklaringar som som använder en intelligens som förklaring accepteras inte, även fast det finns bevis för det.

Lägg fram dessa bevis någon gång!
Citera
2011-11-20, 04:03
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag trodde ett tag att ikosaedri (som jag för övrigt citerar i min signatur) var en naiv kreationist som fixade ett "bevis" för sin doktorstitel i paint. Nu när jag klickar på hans andra länkar i signaturen och inser att banan-argumentet, också känt som det dummaste argumentet någonsin, finns med där som hans starka kort. Fallet avslutat: ikosaedri är ett troll. Varken mer eller mindre. Jo möjligen mer, ett ärketroll!
Det är stor humor att läsa ikoss inlägg. Trolleri trollera rakt igenom!
Citera
2011-11-22, 09:23
Medlem
Närmare titt på giraffens stämbands-nerv (nervus laryngeus recurrens) som alla ryggradsdjur har.
http://youtu.be/JIjDxwklVBw

Anledning till att dom skär upp giraffen, är för att halsnerven är stor o synligt på dessa långa nackar.

Titta och gör era egna slutsatser om Intelligent Design.

Jag är biolog, ej inom evolution. Jobbar med virus och vaccin utveckling. När man jobbar med att klippa och och klona in DNA dagligen, så börjar man se arvsmassa som naturens verktyg (and she's a bitch) och inte som Gud/gudarnas produkt.
Så jag är lite biased och kan inte göra ett neutralt argument
Citera
2011-11-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lysozymes
Närmare titt på giraffens stämbands-nerv (nervus laryngeus recurrens) som alla ryggradsdjur har.
http://youtu.be/JIjDxwklVBw

Anledning till att dom skär upp giraffen, är för att halsnerven är stor o synligt på dessa långa nackar.

Titta och gör era egna slutsatser om Intelligent Design.

Jag är biolog, ej inom evolution. Jobbar med virus och vaccin utveckling. När man jobbar med att klippa och och klona in DNA dagligen, så börjar man se arvsmassa som naturens verktyg (and she's a bitch) och inte som Gud/gudarnas produkt.
Så jag är lite biased och kan inte göra ett neutralt argument
Hur är det med andra nervtrådar och alla blodkärl blodådror hormonkanaler, gör dom också omvägar? Förstår inte varför du tycker att DNA och arvsmassan skulle vara utvecklat från naturen, vad är det som skulle bevisa det? Kul att du är påläst om det där, så man kanske kan få vettiga svar, och inte en massa personangrepp.
Citera
2011-11-24, 12:35
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jularbo
Hur är det med andra nervtrådar och alla blodkärl blodådror hormonkanaler, gör dom också omvägar? Förstår inte varför du tycker att DNA och arvsmassan skulle vara utvecklat från naturen, vad är det som skulle bevisa det? Kul att du är påläst om det där, så man kanske kan få vettiga svar, och inte en massa personangrepp.
Ser du inte relevansen i att olika arter har gemensamma anatomiska likheter? Det visar att det räcker att dessa likheter utvecklats en gång, i en art, och att arter som utvecklas senare i tid har gagn av dessa egenskaper/uppbyggnader och senare arter har kvar samma uppbyggnad. Det visar på arv, precis som evolutionsteorin förutsäger men som kreationister står som frågetecken inför, precis som ett gäng andra faktum evolutionsteorin förklarar.
Citera
2011-11-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ser du inte relevansen i att olika arter har gemensamma anatomiska likheter? Det visar att det räcker att dessa likheter utvecklats en gång, i en art, och att arter som utvecklas senare i tid har gagn av dessa egenskaper/uppbyggnader och senare arter har kvar samma uppbyggnad. Det visar på arv, precis som evolutionsteorin förutsäger men som kreationister står som frågetecken inför, precis som ett gäng andra faktum evolutionsteorin förklarar.
Menar du att DNA har utvecklats? För att molekyler ska kunna användas till något som påminner om en cell, måste det från början finnas oerhörda mängder färdiga molekyler. Dessa måste sättas ihop samtidigt och då också passas ihop på mycket speciella och komplicerade sätt, så att de utför vissa bestämda saker på rätta platser. För att levande varelser överhuvudtaget ska kunna fungera, måste det finnas ett språk, dvs en kod som beskriver hur allt ska kunna fungera, och denna kod ska sammtidigt kunna tolkas och användas ( alltså den funktion som DNA och RNA har i cellen ). Man behöver följdaktligen ett språk, något som förstår språket och information till hur allt fungerar.
Senast redigerad av jularbo 2011-11-24 kl. 12:49.
Citera
2011-11-24, 13:04
Medlem
wootens avatar
Citat:
Menar du att DNA har utvecklats? För att molekyler ska kunna användas till något som påminner om en cell, måste det från början finnas oerhörda mängder färdiga molekyler. Dessa måste sättas ihop samtidigt och då också passas ihop på mycket speciella och komplicerade sätt, så att de utför vissa bestämda saker på rätta platser. För att levande varelser överhuvudtaget ska kunna fungera, måste det finnas ett språk, dvs en kod som beskriver hur allt ska kunna fungera, och denna kod ska sammtidigt kunna tolkas och användas ( alltså den funktion som DNA och RNA har i cellen ). Man behöver följdaktligen ett språk, något som förstår språket och information till hur allt fungerar.
Vad som skapade livet vet man inte. Men det är inte det man invänder mot som kreationist. Det är livets utveckling kreationister invänder mot, och det är ett helt annat ämne, där vi har en väldigt väldigt stark vetenskaplig teori. Du får gärna tro att gud skapade den första dna-molekylen. Det säger inte evilutionsteorin någonting om. Men nu har du bytt ämne. Vi var inne på livets utveckling, och ja, DNA utvecklas.
Citera
2011-11-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Vad som skapade livet vet man inte. Men det är inte det man invänder mot som kreationist. Det är livets utveckling kreationister invänder mot, och det är ett helt annat ämne, där vi har en väldigt väldigt stark vetenskaplig teori. Du får gärna tro att gud skapade den första dna-molekylen. Det säger inte evilutionsteorin någonting om. Men nu har du bytt ämne. Vi var inne på livets utveckling, och ja, DNA utvecklas.
Nej jag bytte inte ämne, DNA är ju livets kärna. Frågar igen eftersom du svarade att DNA utvecklas, du måste lägga fram bevis annars tror vi dig inte.
Citera
2011-11-24, 14:20
Medlem
Citat:
Nej jag bytte inte ämne, DNA är ju livets kärna. Frågar igen eftersom du svarade att DNA utvecklas, du måste lägga fram bevis annars tror vi dig inte.

Avsaknad av bevis har väl aldrig hindrat er att tro på något tidigare?
Citera
2011-11-24, 17:15
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ok. Gud skapade första DNA-molekylen. Sedan satte evolutionen igång. Överens?
Citera
2011-11-25, 08:21
Medlem
antecaves avatar
Citat:

Om du faktiskt läser detta är du bättre än genomsnittet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis
Citera
2011-11-25, 11:34
Medlem
wootens avatar
Citat:
Kanske missförstod. Läste "DNA utvecklats". Dna "förändras"är nog ett bättre ordval. Naturligt urval avgör om förändringen är fördelaktig och därmed har chans att leva vidare eller inte. Antibiotikaresistens är ett av otroligt många exempel på bevis för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in