2010-05-08, 15:24
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Det är väl inga problem, du tar i så du är färdig o spricka.
Om du istället lärde dig engelska (vilket jag trodde att alla svenskar fick lära sig redan i småskolan) så skulle du ha mycket lättare att ta till dig informationen, och kanske lära dig ett och annat om evolutionsteorin.
Citera
2010-05-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Om du istället lärde dig engelska (vilket jag trodde att alla svenskar fick lära sig redan i småskolan) så skulle du ha mycket lättare att ta till dig informationen, och kanske lära dig ett och annat om evolutionsteorin.
Du bara gnäller, här har du på engelska.
http://www.weloennig.de/Giraffe.pdf
Citera
2010-05-08, 16:04
Medlem
kmers avatar
Citat:
Du bara gnäller, här har du på engelska.
http://www.weloennig.de/Giraffe.pdf
Men varför envisas du med denna? Jag har ju redan förklarat att detta inte motsäger evolutionen på något sätt. Du kan ju inte bara upprepa samma sak om och om igen när dina frågor har fått svar.
Citera
2010-05-08, 16:07
Medlem
Citat:
Att någonting saknas som du tror borde finnas motsäger i alla fall ingenting. Jag har ju tidigare förklarat för dig att även om vi aldrig hade hittat ett enda fossil av något djur alls så skulle vi ändå veta med 100 % säkerhet att evolution sker och att vi har gemensamma förfäder med alla andra organismer. Fossilen behövs inte - de är bara en bonus.

Men, för att svara på din enfaldiga fråga: massor av saker skulle motsäga evolutionen. Om vi skulle hitta fossil av däggdjur i kambriska sediment exempelvis. Det är bara ett exempel. Alltså det finns så otroligt många saker vi skulle kunna hitta och som omedelbart skulle hela evolutionsteorin på huvudet. Att vi inte har hittat dessa saker talar starkt för evolutionsteorin.

Och evolutionen har ingenting med tro att göra. Evolutionen är ett faktum.
Många problem finns med den geologiska tidskalan. Man antar att sedimentlagren byggs upp med en hastighet av ca 1/3 mm per år. Under ca 570 miljoner år så blir det ca 160 km högt sedimentlager. Ingen stans på jorden finns samtliga geologiska tidsperioder på samma ställe.
http://hem.fyristorg.com/chho/jorden.htm
Citera
2010-05-08, 16:11
Medlem
kmers avatar
Citat:
Många problem finns med den geologiska tidskalan. Man antar att sedimentlagren byggs upp med en hastighet av ca 1/3 mm per år. Under ca 570 miljoner år så blir det ca 160 km högt sedimentlager. Ingen stans på jorden finns samtliga geologiska tidsperioder på samma ställe.
http://hem.fyristorg.com/chho/jorden.htm
Och vetenskapen känner naturligtvis till de problem som finns (mycket bättre än du gör) och korrigerar för dessa.

Det finns ingenting som talar emot evolutionen. Verkligen ingenting. Att det finns "problem" eller att vi inte vet precis allting om ett ämne betyder inte att det vi faktiskt vet är falskt - och vi vet att evolutionen är ett faktum.
Citera
2010-05-08, 16:32
Medlem
Citat:
Och vetenskapen känner naturligtvis till de problem som finns (mycket bättre än du gör) och korrigerar för dessa.

Det finns ingenting som talar emot evolutionen. Verkligen ingenting. Att det finns "problem" eller att vi inte vet precis allting om ett ämne betyder inte att det vi faktiskt vet är falskt - och vi vet att evolutionen är ett faktum.
Svårt att korrigera ett sådant problem, när sedimentlagret blir nästan lika högt som från botten på marianegraven och upp till mount everest topp.
Citera
2010-05-08, 16:39
Medlem
kmers avatar
Citat:
Svårt att korrigera ett sådant problem, när sedimentlagret blir nästan lika högt som från botten på marianegraven och upp till mount everest topp.
Att du inte fattar hur detta fungerar är inte ett argument emot det. Som vanligt.

Du fattar naturligtvis att gamla sedimentlager slits ner också va?
Citera
2010-05-08, 17:38
Medlem
Citat:
Att du inte fattar hur detta fungerar är inte ett argument emot det. Som vanligt.

Du fattar naturligtvis att gamla sedimentlager slits ner också va?
Det tas upp här hur gamla sedimentlager slits ner, då blir det mer problem.
http://medlem.spray.se/exnihilo/datering/manus_2-1.doc
Citera
2010-05-08, 17:41
Medlem
kmers avatar
Citat:
Det tas upp här hur gamla sedimentlager slits ner, då blir det mer problem.
http://medlem.spray.se/exnihilo/datering/manus_2-1.doc
Du tror inte att geologerna har lite bättre koll på det här än vad du har? Bara en stilla undran.

Att du och dina kreationistiska gelikar inte förstår någonting är inte ett argument emot evolutionen - eller all vedertagen geologi.
Citera
2010-05-09, 12:06
Medlem
wootens avatar
Kanske skulle PM:as istället, men jag vill att alla ska veta detta. Jag beundrar dig kmer! Intellektuell, kunnig, smart helt enkelt i kombination med ett OÄNDLIGT tålamod. Detta visar du både i denna tråd och på religionsdelen gång på gång. Korsspindeln har ingen aning hur tacksam han borde vara för dig. Synd bara att korspindel kastar bort detta unika möte med en person som dig, då han inte tagit till sig NÅGONTING (säg en sak) på 122 sidor i denna tråd.
Citera
2010-05-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Kanske skulle PM:as istället, men jag vill att alla ska veta detta. Jag beundrar dig kmer! Intellektuell, kunnig, smart helt enkelt i kombination med ett OÄNDLIGT tålamod. Detta visar du både i denna tråd och på religionsdelen gång på gång. Korsspindeln har ingen aning hur tacksam han borde vara för dig. Synd bara att korspindel kastar bort detta unika möte med en person som dig, då han inte tagit till sig NÅGONTING (säg en sak) på 122 sidor i denna tråd.
Ja jag beundrar er alla som kämpar på, med så lite på fötterna skulle jag ha gett upp för länge sedan.
Om du tittar på den sista sidan, där står lite om kolskikten, hur kan ni få det att stämma, om kol har omvandlats från att först ha varigt torv?
Citera
2010-05-09, 14:13
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ha ha, tack. Nu blir jag lite generad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in