2010-01-04, 02:18
Medlem
Opids avatar
Nu blir jag lite nyfiken...
Varifrån kommer egentligen uppgifterna om att Nancy ska ha känt sig förföljd och att det är därför hon har ringt?

Enligt följande artikel ska hon bara pratat i telefon, då hon plötsligt stötte på någon.
http://www.gt.se/nyheter/1.1830316/v...a-med-mordaren
Senast redigerad av Opid 2010-01-04 kl. 02:21.
Citera
2010-01-04, 02:22
Medlem
tankers avatar
att döda någon med en stor flaska. Mycket känslor ligger bakom detta kan jag lova.
Hat, svartsjuka, avundsjuka ? Med tiden kommer alla svaren.
Citera
2010-01-04, 02:24
Medlem
wonderlands avatar
Kommer från aftonbladet, deras rubrik var "Hon kände sig förföljd" och att Nancy sagt detta till vännen under samtalet.
Citera
2010-01-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Kommer från aftonbladet, deras rubrik var "Hon kände sig förföljd" och att Nancy sagt detta till vännen under samtalet.

Det finns dock inget som säger att 1) hon kände sig förföljd 2) därför ringde hon sin vän.

Hon talade i telefon, sa att kände sig förföljd till sin vän, snart efter small det och hon fällde kommentarerna: "vem är du? vad vill du?" Sedan bröts samtalet.

Det är den bilden jag har fått av den information som har kommit ut i media. Men den informationen är luddig. Den kommer antagligen från vännen, eller vännens bekanta och sedan till en journalist för att sedan formuleras i en artikel. Jag har hur som helst bilden av att det bara var under en mycket kort stund som hon känner sig förföljd innan hon blev överfallen.
Senast redigerad av Djungelapa 2010-01-04 kl. 03:07.
Citera
2010-01-04, 03:51
Medlem
Ingen alls som reagerar på det hon sägs ha sagt

Om ni går ensamma på en upplyst gata och någon går bakom er och kommer närmare er och ni känner er förfäljd, vänder ni er om och frågar "Vem är du, vad vill du?"

Mindre troligt enligt mig.

Jag tror det är nåt tidningarna hittat på för att krydda historien. Tror inte hon har yttrat de orden och om hon gjort det så är det mest troligt att GM har tilltalat henne först. Antingen med "Du!" eller kanske till och med i form av hennes namn.

Det märkliga tycker jag är att någon efter alla dessa förhör plockats in som misstänkt för skyddande av brottsling, men som inte tidigare blivit förhörd tydligare.

Eftersom varken bilen eller flaskan blivit undersökt än och inte heller hennes kropp så måste något annat som framkommit igår lett till detta gripande.

Eftersom personen är anhållen på SANNOLIKA SKÄL är det alltså nästan 95% säkra på att den här personen garanterat vet någonting som har med mordet av Nancy att göra.

Vad har denna person för koppling isåfall?

Dels kan ha synts på kamerorna som beslagtagits, men hur kan de då häkta honom för sannolika skäl för SKYDDANDE och inte för MORD? Därmed utesluter jag iallfall till viss del att det är därifrån de fått informationen som de kommit fram till.

Svårt att veta hur polisen kan vara så säker på att denna person skyddar GM och hur personen inte kan vara misstänkt för medhjälp. Det måste betyda att personen som är anhållen VET att GM gjort detta, men inte befunnit sig på platsen när det hänt. Hur kan då polisen ha så säkra spår på detta?

Spekulera!
Citera
2010-01-04, 04:41
Medlem
Bellossoms avatar
Spekulation:
anhörig till misstänkt GM som synts på kamerorna.
Denne någon har kanske stuckit utomlands. Anhörige har inte meddelat polis.

Om en person blir gripen för skyddande av brottsling, måste det finnas någon specifik GM som polisen känner till och där misstankegraden är mycket hög.
Senast redigerad av Bellossom 2010-01-04 kl. 04:51.
Citera
2010-01-04, 04:49
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Om ni går ensamma på en upplyst gata och någon går bakom er och kommer närmare er och ni känner er förfäljd, vänder ni er om och frågar "Vem är du, vad vill du?"

Håller med. Kanske som så att GM möter BO framifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic

Svårt att veta hur polisen kan vara så säker på att denna person skyddar GM och hur personen inte kan vara misstänkt för medhjälp. Det måste betyda att personen som är anhållen VET att GM gjort detta, men inte befunnit sig på platsen när det hänt. Hur kan då polisen ha så säkra spår på detta?

Spekulera!

T.ex.
En person [GM] stiger ut från passagerarsidan på en parkerad bil. I förarsätet sitter personen som polisen har i förvar nu.
Allt fångat av övervakningskameran, bilen, reg nr etc.
Citera
2010-01-04, 04:59
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
En person [GM] stiger ut från passagerarsidan på en parkerad bil. I förarsätet sitter personen som polisen har i förvar nu.
Om bilföraren har skjutsat GM till mordplatsen, blir det inte medhjälp då?

Skyddande av brottsling ska ju innebära att man vet att brottet har begåtts men underlåter att meddela polis.

Minsta lilla inblandning i händelseförloppet blir medhjälp.
Citera
2010-01-04, 04:59
Medlem
KaZibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här var en oväntad utveckling:

http://originalinkasso.com/
Nämnde ju tidigare att jag hoppades att några andra får tag i förövare(n) om inte polisen gör det. Misstänkte nästan det då det är syrsor.
Citera
2010-01-04, 05:02
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GT
Hon besökte lägenheten med ett par vänner, som blev oroliga när kompisen försvann vid 01-tiden på natten, trots att de kommit överens om att lämna festen tillsammans.
http://www.gt.se/nyheter/1.1830316/v...a-med-mordaren

Det här låter ju som att någonting hände på festen som gjorde att BO lämnade festen tidigare än planerat.
Citera
2010-01-04, 05:02
Bannlyst
Ni gör det för lätt för er...

Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Håller med. Kanske som så att GM möter BO framifrån?

T.ex.

Om GM kommit bakifrån och tar tag i BO på axeln - skulle inte ni då ställa dessa frågor?

YNWA
Citera
2010-01-04, 05:04
Medlem
Opids avatar
Spekulation

Polisen har sett något i stil med det här i eventuell övervakningskamera vid banken eller bankomaten:
http://m2oos.webs.com/stuff/pommac.jpg

De har sedan identifierat och anhållit killen som gjorde uttaget för att förhöra honom om vem killen med pommac-flaskan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in